پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
عباس کشاورز ، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی : طبق پیش بینی، امسال بیش از ۱۳میلیون تن گندم در کشور از مزارع این محصول برداشت خواهد شد که ۱۰میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می شود.
شعارسال : عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ظهر پنجشنبه 14 تیر در سفر به استان مرکزی و در جریان بازدید از یک مجتمع زراعی و کشاورزی در شهرستان خمین، اظهار کرد: این میزان تولید گندم از دو میلیون و ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم تولید می شود.

ایشان با بیان اینکه امسال در سومین سال متوالی خودکفایی در تولید گندم هستیم و نیازی به واردات این محصول نیست، ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

کشاورز بیان کرد: همچنین امسال میزان گندمی که از کشاورزان در سطح کشور به صورت تضمینی خریداری خواهد شد، بیش از ۱۰ میلیون تن است.

او در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: از جمله روش های آبیاری در کشاورزی آبیاری زیرسطحی است، در این روش آبیاری ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر آب در زیر خاک تزریق می گردد و این روش باعث افزایش تولید محصول و کشاورزی پایدار می شود.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه کشاورزی حفاظتی بر سه اصل تناوب، حفظ باقیمانده گیاهان و انجام حداقل عملیات خاک ورزی با اولویت کشت مستقیم از برنامه اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تقویت حاصل خیزی خاک را مهمترین عملکرد در طرح کشاورزی حفاظتی دانست و عنوان کرد: در این نوع کشاورزی، استفاده از دستگاه کارنده حفاظتی باعث افزایش تولید، مدیریت مصرف آب و پایداری کار کشاورزی می شود و به دنبال آن این روش کلید بهبود خاک کشاورزی در کشور است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهادکشاورزی ، تاریخ انتشار 14 تیر 97 ، maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
خیلی خوبه ؛ این روند امیدواریم همینطور از جانب دولت ادامه داشته باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین