پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نرخ برداشت غلات و کلزا توسط کمباین در استان را اعلام کرد.

شعار سال: علیرضا کیشانی اظهار کرد: قیمت برداشت محصول با توجه به نوع کمباین و نوع مزرعه متفاوت است، هر سال قیمت‌های جدید اعلام و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و کشاورزان از طریق دهیاری‌ها، مراکز جهاد کشاورزی، فرمانداری و سایر مراکز ‌ذی‌ربط از قیمت‌ها اطلاع پیدا می‌کنند.

کیشانی تصریح کرد: بر اساس اعلام نرخ برداشت محصول در سال جاری برداشت محصول در مزارع گندم و جو دیمی و آبی هزینه کار با کمباین‌های متوسط (داخلی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 70 هزار تومان، با کمباین‌های نیمه‌سنگین به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 85 هزار تومان و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های سنگین (وارداتی) به ازای هر ساعت کار مفید 160 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت با کمباین کاه‌جمع‌کن در مزارع گندم و جو دیم با عملکرد زیر دو تن به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 70 هزار تومان است.

در خصوص نرخ برداشت به صورت هکتاری نیز گفت: در مزارع گندم و جو دیم با کمباین‌های متوسط (داخلی) با احتساب یک ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ 88 هزار تومان است.

وی ادامه داد: در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های متوسط (داخلی) با احتساب دو ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ 158 هزار تومان، در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های نیمه سنگین با احتساب دو ساعت به ازای هر هکتار 170 هزار تومان و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های سنگین (وارداتی) با احتساب یک ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ 200 هزار تومان است.

کیشانی بیان کرد: در مزارع کلزا نیز با کمباین های متوسط (داخلی) و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا، به ازای هر هکتار مبلغ 250 هزار تومان و با کمباین های سنگین(وارداتی) مجهز به هدبرداشت کلزا به ازای هر 304 هزار تومان خواهد بود.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: سطح زیر کشت گندم در مجموع در سال جاری ۲۴۳ هزار هکتار است که ۹۵ درصد کار برداشت با کمباین انجام می‌شود.

وی خطاب به کشاورزان ادامه داد: کشاورزان باید خود نظارت کافی و لازم را بر کار کمباین داشته باشند، حتماً از کمباین‌های سالم و بدون عیب مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند.

کیشانی میزان ریزش کمباین‌ها را بین یک تا دو درصد متغیر دانست و گفت: بر اساس آمار مستند سازی ضایعات برداشت که توسط سه اکیپ در استان انجام شده میزان ریزش ضایعات در استان هشت تا 10 درصد است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 تیر 97، کد مطلب: 13970412001093، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا استان مرکزی میتونه با یکم تقویت در زمینه غلات یکی از صادر کننده ها و تامین کننده های مالی برای کشور بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
مکانیزه شدن کشاورزیدر استان های ایران فرصت کشت بیشتر رو به روستاییان داده
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین