پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر لزوم مقابله با خشک‌سالی در استان سمنان گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این منطقه در دستور کار قرار گیرد.

شعار سال: محمد حاج رسولیها بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روش‌های متعددی را در نقاط مختلف کشور تجربه کردیم که با مصرف یک‌پنجم آب در کشت‌های گلخانه‌ای بیش از سه برابر محصول تولید می‌شود.

وی کشت گلخانه‌ای را یکی از اصول اساسی مدیریت منابع آب دانست و گفت: کشت‌های گلخانه‌ای باید جایگزین کشت‌های غرقابی و جالیزی شوند تا بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود آب در منطقه رفع شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: میانگین بارش در ایران سالانه 166 میلی‌متر است و با توجه به کاهش بارندگی در سراسر کشور در یک سال گذشته باید اهتمام ویژه‌ای به مدیریت مصرف منابع آبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان ذاتی کویری و کم آب دارد تصریح کرد: میانگین بارش در استان سمنان در یک سال گذشته 97 میلی‌متر بود که این امر چالش خشک‌سالی را برای مردم این منطقه به‌ویژه در ایام تابستان جدی‌تر می‌کند.

حاج رسولیها تأکید کرد: اصلاح الگوی کشت کشاورزی و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری باید در دستور کار کشاورزان سمنانی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: مقابله با پدیده خشک‌سالی نیازمند عزم ملی و همکاری آحاد مردم و مسئولان است و باید این پدیده خطرناک را جدی بگیریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 13 تیر 93، کد مطلب: 1768279: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین