پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۹۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
وزیر آموزش و پرورش در اختتامییه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور از مدیران کل استان‌ها خواست تا ارتباط نزدیک و مستقیم با ذی‌نفعان آموزش و پرورش برقرار کنند.

شعارسال: سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌هایی که در این گردهمایی در برگزاری جلسات مشترک با روسای دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور گذاشته شده بود و اظهار امیدواری در رسیدن به نتایج مناسب و کاربردی برای مدیران کل اظهار کرد: ان شاءلله مسئولان آموزش و پرورش و مدیران توانسته باشند در این جلسات دو طرفه، هماهنگی‌های لازم را جهت برطرف کردن مشکلات و مسائل انجام دهند.

بطحایی با اشاره به مسائلی که در سیاست خارجی کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: ایالات متحده در دوره جدید نه با کشور ما اقدام به خروج از قراردادها و تعهدات بین المللی خودش کرده است، بلکه با کشورهای دیگر هم این کار را انجام داده است و بدقولی های وی سبب شده تا سایر کشورها نیز نسبت به این بدقولی ناخرسند باشند.

وی برگزاری زیاد گردهماییها را مناسب ندانست و از مدیران کل خواست تا با ارزیابی گردهمایی، آنهایی که در ارزیابی‌ها به اهداف لازم نمی‌رسند را حذف کنند و هزینه‌های آن را به طور مستقیم در مدارس مصرف کنند.

عضو کابینه دوازدهم از مدیران کل خواست تا ارتباط نزدیک‌تری با مدیران مدارس و معلمان و همه ذی‌نفعان آموزش و پرورش داشته باشند و بدانند ممکن است که برخی از صحبت‌های آنان به مدیران و معلمان انتقال نیابد و به همین دلیل ارتباط مستقیم‌تری با ذی‌نفعان آموزش و پرورش داشته باشند و مشکلات و مسائل و راه حل‌های آنان را بشنوند و برای حل مشکلات پیگیر باشند.

وی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی در سال جاری اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید طوری برنامه‌ریزی کنند که این اتفاق در سطح ادارات و مدارس بیافتد و کالاهای ایرانی به طور حداکثری استفاده شود.

بطحایی اجرایی شدن سند تحول را از الزامات آموزش و پرورش دانست و گفت: سند تحول و برنامه های آن به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تلقی می شود و مدیران کل لازم است تا برنامه های خود را با سند تحول هماهنگ و همسو کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه برای رسیدن به مدرسه محوری باید طرح هایی اجرا شود، گفت: طرح هایی از جمله نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران مدارس، نظام انتخاب و انتصاب مدیران، نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس، اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی، راه اندازی شبکه ملی و یکپارچه آموزش و پرورش مبتنی بر ict، اختصاص شناسه پرسنلی به کارکنان و معلمان مدارس، در دست انجام است اما مدرسه محوری بدون انجام تفویض اختیار قابل انجام نیست و باید همه ادارات از جمله ستاد، استان ها و مناطق اختیاراتی که دارند را به مدرسه منتقل کنند و مدرسه باید بتواند بدون دستورالعمل، آیین نامه و بخشنامه های ستاد خودش را مدیریت کند و مسایل و مشکلات را حل کند.

عضو کابینه دوازدهم در مورد اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی گفت: تا زمانی که این اتفاق نیافتد اجازه نفس کشیدن به مدرسه نمی دهد و چشم انداز ما برای مناطق انجام نظارت بالینی و تخصصی بر مدارس باشد و منطقه متناسب با این نقش وظایف خود را باز تعریف کند.

سید محمد بطحایی با اشاره به طرحراه اندازی شبکه ملی و یکپارچه آموزش و پرورش مبتنی برict گفت: این مشکل فقط خاص آموزش و پرورش نیست و من در سازمان های مختلف این مشکل را دیده ام و ما در حال برطرف کردن مشکل هستیم.

وی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره گفت: برگزاری موفق این انتخابات در مرحله اول و دوم، نشان دهنده این است که این انتخابات از اتفاقات خوبی است که می تواند الگویی برای سایر بخش های آموزش و پرورش که نیاز به حضور نمایندگان معلمان دارد، باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 15تیر1397، کدخبر: 834996: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
این ها اگر ارتباطی با جامعه داشتند که وضع تحصیلات در کشور این چنین نبود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین