پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کالاهایی که قابلیت مصرف مجدد دارند، یک بار مصرف نیستند، وزارت بهداشت لیستی از این وسایل را ابلاغ کرده است و وسایل خارج از لیست نباید به صورت دوباره مصرف شوند.

شعارسال: قاسم جان بابایی(معاون درمان وزارت بهداشت)  در رابطه با ارسال دستورالعمل استفاده مجدد از وسایل پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، بیان داشت: استفاده مجدد از برخی تجهیزات پزشکی بیمارستانی که با مواد ضدعفونی کننده استریل شده است، خطری برای سلامت بیمار ندارد و در این دستورالعمل به روش ضدعفونی و فرآوری مجدد وسایل پزشکی نیمه حیاتی و تجهیزات جانبی اشاره شده و در آن بر حفظ موازین پیشگیری و کنترل عفونت تاکید جدی شده است.

او در ادامه تاکید کرد: کشورهای اروپایی و امریکایی که خود تولیدکننده تجهیزات پزشکی در دنیا هستند نیز در بیمارستان‌ها از لوازم پزشکی که قابلیت استفاده مجدد دارد، بهره می‌برند و اینگونه نیست که فقط یکبار مصرف کنند، چراکه مقرون به صرفه نیست.

جان بابایی گفت: وسایل چندبار مصرف قابل فرآوری جایگزین وسایل یک بار مصرف گرانقیمت خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد و می‌توان تجهیزات پزشکی قابل فرآوری مجدد را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، اتیلن اکساید و پلاسما استریل کرده و بدلیل قابلیت استفاده مجدد، بار دیگر از آنها استفاده کرد و این خطری برای سلامت بیمار ندارد.

او تاکید کرد که چارچوب دقیق فرآوری مجدد ایمن وسایل پزشکی طبق نظارت کمیته پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی مستقر در ستاد دانشگاه صورت خواهد گرفت و زیرکمیته فرآوری مجدد ایمن وسایل پزشکی، تحت کمیته پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی جهت نظارت بر حسن فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی در مراکز درمانی ایجاد خواهد شد.

جان بابایی گفت: روش فرآوری مجدد وسایل پزشکی در دنیا مرسوم شده است، این روش کاملا استاندارد بوده و مورد تایید کمیته های کنترل عفونت قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان به این نکته اشاره کرد که بعضی از وسایلی که در جراحی‌های حساس چشم به کار می رود، یا وسایل بیهوشی و سایر جراحی‌ها، با روش فرآوری مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون هیچگونه مشکلی برای سلامت بیمار ایجاد نکرده است، چراکه این روش مرجع بین المللی دارد و روشی نیست که مخصوص ایران باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 15تیر1397، کدخبر: 641203: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین