پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه برخی کشورهای همسایه دست نشانده استکبار به دنبال تفرقه در ایران هستند، گفت: تحکیم پایه‌های وحدت در جامعه بسیار حیاتی است.

شعار سال: حجت‌الاسلام علی شکری صبحپنج شنبه در سومین نشست ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنانبه میزبانی مجتمع ولایت سمنان، بابیان اینکه نقش روحانیان و دستگاه‌های فرهنگی در کاهش مشکلات موجود در جامعه بسیار پررنگ است، تأکید کرد: امروز باید بدانیم که هر میزان از دین فاصله بگیریم و آموزه‌های دینی را کمرنگ کنیم، آسیب‌های اجتماعی‌مان بیشتر خواهد شد.

وی همچنین با ابراز اینکه هرچند در کشور مشکلات و کاستی‌هایی نیز دیده می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را کتمان کرد، افزود: باید مراقب نفوذ دشمن و دسیسه برخی کشورهای همسایه برای برهم زدم وحدت در ایران بود.

باید عامل به دین باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بابیان اینکه امروز می‌بایست عامل به دین باشیم، گفت: گرچه عواملی هستند که کشور را دچار التهاب می‌کنند و موارد آن را در قیمت طلا، ارز و سکه می‌توان دید که نتیجه آن، تولید نارضایتی در کشور است اما نباید به این نارضایتی‌ها دامن زد.

شکری بیان کرد: باید رضایتمندی در جامعه افزایش یابد و نه اینکه نارضایتی روزبه‌روز بیشتر شوند و این امر یکی از رسالت‌های مهم دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی درگیر با لایه‌های مختلف جامعه است.

وی افزود: امروز دولت به‌جای کوچک و متحرک بودن، بزرگ و ساکن است لذا پویایی موردنیازرا ندارد، دشواری های فراوانی برای پیشبرد اهداف نظام در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم وجود دارداما با همت دولتمردان و همراهی مردم حرکت کشور رو به جلو و رضایت‌بخش است.

سوءاستفاده دشمنان از بروز نارضایتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با ابراز اینکهعوامل داخلی مخالف و عمال خارجی از مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار در کشور سوءاستفاده می‌کنند، گفت: نقایصی در کشور وجود دارد و ممکن است برخی خبررسانی‌های بیجا نیز صورت گیرد اما این‌ها نباید باعث شود تا به وحدت ملی و اعتماد مردم خدشه وارد شود و مسئولان به دنبال راهکاری مناسب برای برون رفت از مشکلات هستند.

شکری بابیان اینکه دشمنان امروز با ایران اسلامی در تضاد هستند، تأکید کرد: دشمنان از اسلام انقلابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها به آن اشاره دارند، در هراس هستند، اسلامی که بر خلاف عملکرد کشورهای مسلمانی مانند عربستان و امارات و ... به دنبال حرکت، جنبش و اصلاح است و به این دلیل دشمنان با آن به مقابله می‌پردازند وگرنه چرا این مقابله با دیگر کشورهای اسلامی صورت نمی‌گیرد؟

وی افزود: اسلام انقلابی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما مخالفت‌هایی نیز با آن از سوی دشمنان می‌شود لذا باید هوشیاری و دقت بیشتری داشته باشیم که دچار کج‌فهمی از دین واسلام انقلابی نشویم.

روزشمار محرم کج روی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ریشه در آسیب‌های دینی دارد به این معنا که فهم بد از دین موجب کج‌رفتاری‌ها می‌شود، گفت: کج‌رفتاری‌هایی که از فهم نادرست دین پدید می‌آیند به آسیب‌های اجتماعی منجرمی شوند که جامعه را تهدید خواهند کرد.

شکری بیان کرد: برخی هیئات مذهبی و مکان‌ها دیده می‌شود که بلافاصله پس از عید سعید فطر، تابلوهای روزشماری مانند آنچه در پروژه‌های عمرانی نصب می‌شود، تعداد روزهای باقی‌مانده تا محرم را بیان می‌کنند که این‌یک کج‌رفتاری است و ما به عاملان آن در استان سمنان بارها تذکر داده‌ایم لیکن باید دقت کرد تا دچار چنین کج‌رفتاری‌هایی نشود.

وی افزود: در فاصله فطر تا محرم بسیاری از مناسبت‌ها و اعیاد بزرگ وجود دارند، این کج روی‌ها باعث می‌شوند تا غدیر فراموش شود، این درست نیست که تماماً به سمت محرم برویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنانباابراز اینکه متأسفانه دیده می‌شود که برخی محرم را مصادره می‌کنند، افزود: همچنین با هزینه کردهایی در برخی هیئات مذهبی اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی را ترویج می‌دهند تا درنهایت گروه‌های افراطی بیرون آمده از اهل سنت و تشیع به جان بیفتند که این امر مطلوب استکبار است پس باید با دوری از کج روی‌ها به مردم امید دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 14 تیر 97، کد مطلب: 4333099: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
بله ضرورت واجب اینه که همدلی و همراهی مردم و دولت باشه اما دولت هم باید همانند مردم زندگی کنه
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
برزخی همون مسیولین خودتوننکه بااین وضع اقتصادی انقدر به مردم فشار میارن که وحدتشون از بین میره م.ق71
ناشناس
Germany
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
دشمن های ما هم همینو میخوان پس ما باید اگاه باشیم وگنه همدیگرو هم از دست میدیم.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین