پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات امکان آغاز طرح های جدید بیابان زدایی در مناطق شرقی این خطه را فراهم نکرد.

شعار سال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تخصیص نیافتن اعتبارات امکان آغاز طرح های جدید بیابان زدایی در مناطق شرقی این خطه را فراهم نکرد.

محمدحسین شاملی افزود: طرح بیابان زدایی با محوریت کاشت نهال در مساحتی بالغ بر 8 هزار هکتار از اراضی بیابانی شرق اصفهان پیش بینی شده بود اما اعتبارات اینگونه طرحها در سال جاری فقط برای استان خوزستان تصویب شد و استان اصفهان از آن بی بهره ماند.

وی اضافه کرد: طرح بیابان زدایی 10 هزار هکتاری شرق اصفهان شامل فعالیتهایی نظیر نهال کاری، آبیاری و حفاظت است که از آبان سال 94 درمنطقه سگزی اصفهان در دست اجراست.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، از آن زمان تاکنون حدود پنج هزار هکتار از بیابانهای یاد شده با گیاه نوع تاغ و قره داغ و با نوع کشت قطعه ای زیر کشت رفته است و با اعتبار استانی سال جاری فقط می توان این اراضی را حفظ و آبیاری کرد.

شاملی تصریح کرد: در استان اصفهان یک میلیون و 700 هزار هکتار مرتع قابل چرای دام وجود دارد که نسبت به وسعت این مراتع حدود 25 درصد دام مازاد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای هر پروانه ای صادره برای دامداری ها، شمارش دام یا به اصطلاح شاخ شماری انجام می شود و دارندگان دام های مازاد باید از علوفه بجای چرای دام در مرتع استفاده کند تا تخریب مرتع رخ ندهد.

او همچنین در باره طرح های حوزه آبخیزداری گفت: بر اساس این طرح با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در 14 حوزه آبخیزداری در استان اصفهان، سیلاب و فرسایش زمین کنترل می شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

میزان کانون های بحرانی فرسایش خاک در شرق اصفهان بالغ بر 34 هزار هکتار است و برداشت خاک از بویژه توسط معدنکاران و تولیدکنندگان غیر قانونی گچ و آجر بخش وسیعی از این اراضی با تشدید فرسایش روبرو شده است.

بیابان زایی درشرق اصفهان سالانه بیش از 36 میلیارد تومان به امکانات زیربنایی و منابع طبیعی این خطه خسارت وارد می کند.

عمده خسارات به پایگاه های نظامی اطراف همچون پایگاه هوایی هشتم شکاری، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اراضی کشاورزی، محورهای مواصلاتی و شهرک های صنعتی، راه آهن و شهرهای پیرامون وارد می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اصفهان امروز، تاریخ انتشار-------، کدمطلب: 49511، www.esfahanemrooz.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
بیابان زدایی این حجم از اراضی فی الواقع غیر ممکنه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
کلا ما استان هایی رو که میتونن برامون مفید باشن رو سنت شده که کمتر بهش برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین