پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
از حدود سال ۹۰ و تنها چند ماه پس از کلنگ زنی و در حالی که مرحله اسکلت بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ارومیه به سرعت انجام شد به یکباره ادامه احداث آن دچار توقف شد و این مشکل تا کنون حل نشده است.

شعار سال: 7 سال پیش درست در دیوار به دیوار یکی از محلات حاشیه‌نشین ارومیه که از بسیاری از امکانات بهداشتی درمانی و حتی زیرساخت‌های شهرنشینی محروم است احداث بیمارستان 450 تختخوابی ارومیه آغاز شد.

این مکان قبل از آغاز احداث این پروژه هم بیمارستان بود اما در یک پروسه‌ای عجیب محل قرارگیری این پروژه محل اشکال سیاستمداران آذربایجان غربی قرار گرفت و به یکباره احداث این پروژه مهم درمانی متوقف شد و میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در آن بلاتکلیف رها شد.

اگرچه در سالهای نخست احداث آن سیدحسن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت از پروژه بازدید کرد اما تلاش‌های وی و استاندار وقت آذربایجان غربی برای گره گشایی از این پروژه به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

اظهار نظرهای گاه و بیگاه نمایندگان سابق و کنونی مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری این پروژه به بخش خصوصی نیز به نتیجه نرسیده است.

تغییر کاربری بیمارستان 450 تخت خوابی ارومیه

حتی موضوع تبدیل کاربری این پروژه به عنوان ساختمان اداری و ستادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز به هیچ نتیجه مشخصی نیانجامیده است.

همه این اتفاقات در حالی با بی توجهی دولت استمرار یافته که کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در ساختمان‌هایی فرسوده و مستهلک در پرترافیک‌ترین مناطق ارومیه بر سرکار خود حاضر می‌شوند یا حتی بعضاً دانشجویان این دانشگاه نیز از وضعیت خوابگاهی یا کلاس‌های درس خود رضایت چندانی ندارند در حالیکه می‌توانست با تغییر کاربری این پروژه هم فضاهای آموزشی و یا فضاهای اداری جدیدی ایجاد کرد و در اختیار شهروندان قرار داد.

گره گشایی از پروژه بیمارستان 450 تختخوابی ارومیه نیازمند معجزه

اگرچه به نظر بسیاری از شهروندان ارومیه ادامه احداث این پروژه حتی در جوار باغ رضوان نیز هیچ اشکالی نداشت، ولی به هر حال هم‌اینک گره گشایی از این پروژه برای ادامه احداث بیشتر در انتظار معجزه است تا تدبیر و امید، چون اعتبارات اندکی تخصیصی به این پروژه از سالها پیش یا قطع شده و یا به گونه ای است که بنا به اظهار جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با این اعتبارات تا 50 سال دیگر نیز نمی‌توان بیمارستان را به بهره‌برداری رساند.

از منظر مردم مسئولیت شکست پروژه بیمارستان 450 تخت خوابی شهید بهشتی ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان رها شده شمال غرب ایران در ورودی این شهر از سمت اروپا همه دولتهای هشتم تا دوزادهم هستند و برایشان مهم است که بالاخره این پروژه دچار چه سرنوشتی خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14تیر 97، کدمطلب: 1767969، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین