پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت زن و خانواده گفت: متاسفانه با عدم اجرای سیاست‌ها در دولت‌ مواجهیم زیرا هر دولت به صورت مستقل حق امضا و پول دارد و بر اساس نظرات خود تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری می‌کند.
شعارسال: کبری خزعلی در دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زنان و خانواده به تشریح دستاوردهای انقلاب در این حوزه پرداخت و گفت: دستاوردهای انقلاب در حوزه زن و خانواده در کتابی بیش از 250 صفحه در حوزه‌های علمی، تخصصی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، دفاعی و قضایی تدوین شده است و همچنین تنها در بخش سیاست‌ها و قوانین بیش از 700 صفحه کتاب در حوزه زنان و خانواده وجود دارد که بر اساس سیاست‌های نظام برای دفاع از حقوق و کرامت زن تنظیم شده است.

وی افزود: آن پدر و پسر خائن پهلوی می‌خواستند زن را به ابتذال برسانند و از شخصیت زن به عنوان عروسک و ابزاری برای فریب مردان جامعه استفاده کنند در حالیکه بعد از انقلاب سیاست‌هایی بر اساس احکام و آیات الهی برای زنان در نظر گرفته شد و شرایط حضور زنان در جامعه با حفظ عزت و کرامت بشری فراهم شد.

وی ادامه داد: ‌در دوره پهلوی و حتی در سراسر دنیا از زنان تنها در جایگاه وکیل و وزیر و رئیس جمهور حضور داشتند در حالیکه در ایران بعد از انقلاب شاهد بودیم که در سال 1365 در اوج شرایط جنگ شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دستور رهبر انقلاب و ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد که در نظام اسلامی فوق سه قوه سیاست‌گذاری و عمل می‌کند به طوری که مصوبات این شورا برای هر سه قوه واجب به اجرا است.

خزعلی یادآور شد: در دوره بعد از انقلاب شرایطی ایجاد شد که زنان در عالی‌ترین سطح بر سیاست‌گذاری و اجرا و همه مسائل حکومتی نظارت داشته باشند و از نتایج تحقیقات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بهره‌مند شوند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده به منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان اشاره کرد و گفت: این منشور مورد استقبال سازمان ملل و دنیا قرار گرفت که جزء دستاوردهای شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده بود.

وی ادامه داد:‌ به محض اینکه کنوانسیون حقوق کودک در مجلس از سوی نمایندگان ضعیف‌الاراده تصویب شد، شورای نگهبان در مقابل آن ایستادگی کرد و پس از ورود شورای زنان به این مساله سند حقوق کودک به تصویب رسید.

خزعلی ادامه داد: شورای زنان و خانواده در حوزه فرهنگی از تولد فرزند تا فرزندآوری برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارند و حتی در حوزه بین‌الملل نیز شورای عالی زنان مصوباتی داشته به طوری که سیاست‌های عفاف و حجاب پس از تصویب به راهبرد و راهکار در این زمینه تبدیل شد و در کنار سیاست‌های اعلام شده در حوزه زنان برای افزایش جایگاه اجتماعی و فرهنگی زنان مصوباتی در زمینه ورزش، حضور اجتماعی زنان و دانشگاه در نظر گرفته شد تا با حفظ و افزایش کرامت زنان در جامعه به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد:‌ شورایی که می‌تواند برای سه قوه برنامه ریزی کند و با مردم در ارتباط باشد با رخنه و نفوذ برخی از سال 94 درگیر کارشکنی‌ها برای انحلال و حذف این شورا شده است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود از گوشه یک قوه که حتی جایگاهش هم مشخص نیست برای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تعیین تکلیف کنند و در جلسات رسمی در مقابل بیگانگان صحبت از حذف این شورا کنند.

خزعلی اظهار کرد: کسانی که قانون و برنامه نظام و جایگاه اجرا را نمی‌دانند طبیعی است که این مسائل را اختلاط کنند و تصور کنند که تاریخ انقضای شورا تمام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی برای انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده سه بار انتخابات تکرار می‌شود تا آن را به دست خود بگیرند.

وی ادامه داد:‌ پیش از این ما مرکز امور زنان و خانواده داشتیم که به معاونت زنان ارتقاء پیدا کرد و حتی پیشنهاد دادیم که وزارت زنان و خانواده ایجاد شود و مرکز عالی زنان فوق سه قوه عمل کند تا با تغییر دولت‌ها و مجلس دستخوش تغییر نشود و در این وزارتخانه بانک اطلاعاتی، رصد و آمار حوزه زنان و خانواده ایجاد شود.

خزعلی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون چندین نهاد مختلف در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند که بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مشخصی نیست، افزود: متاسفانه هم اکنون وزارت رفاه، معاونت زنان، وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی هر یک به نوعی برای حوزه زنان برنامه‌ریزی و اجرا دارند و همه این برنامه‌ها با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کنند.

وی با تاکید بر تشکیل وزارت زنان و خانواده افزود: متاسفانه ازدواج، علم و نیازهای جوانان در وزارت ورزش و جوانان مورد غفلت واقع شده و به طور کلی در این وزارتخانه موضوع جوانان رها شده است و تنها به موضوع ورزش و جوانان می‌پردازد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده افزود: متاسفانه برای دختر، کودک و نوجوان ما از سوی سازمان‌های مردم نهاد ریشه‌دار در خارج از کشور برنامه‌ریزی می‌شود که به بهائیت گرایش دارند چه کسی مسئول 7 سال دوران کودکی فرزندان ما است. گم شده ما سیستم اجرایی و حمایت از زنان و خانواده است.

خزعلی یادآور شد: ستاد ملی زن و خانواده ایران در دنیا بی‌نظیر است به طوری که در یک دوره حدود 200 برنامه مطرح شده بود بنابراین کمبود ما عدم اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است زیرا هر دولتی حق امضا و پول مشخصی دارد و زمانی که ما اعتراض می‌کنیم مدعی می‌شوند که در این زمینه قانونی وجود ندارد در حالیکه متاسفانه کسانی در راس کار قرار گرفته‌اند که نسبت به قانون علم و آگاهی ندارند.

این مقام مسئول در شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده ادامه داد: این شورا از ایجاد تا استحکام و تعالی زن و خانواده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دارد به طوری که 300 برنامه اجرایی و به روز مطرح کردیم اما جلسات شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده با تغییر دولت از سال 92 متوقف شد.

وی ادامه داد: ‌اولین جلسه این شورا در دولت اسفند سال گذشته برگزار شد و در انتهای جلسه مقرر شد سیاست‌ها و شاخص‌ها را استخراج کنند و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند تا بر اساس آن اقدام کنیم البته همان شاخص‌های بین‌المللی و سیاست‌های اشرف پهلوی مطرح شد که دلیل این همه عقب‌گرد و ارتجاع را نمی‌دانم.

خزعلی گفت: همانطور که در آغاز انقلاب روی پای خود ایستادیم هم اکنون نیز 40 سال تجربه و توانایی و علم داریم و با داشتن حججی‌ها و احمدی‌روشن‌ها می‌توانیم به توانایی‌های خودمان متکی باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 403239 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین