پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با بیان این‌که از دو سال گذشته قطعی برق امسال پیش‌بینی شده بود، گفت: اگر با همین روال پیش برویم تابستان سال آینده خاموشی کامل خواهیم داشت.
شعارسال: علی بخشی در نشست خبری امروز به شرایط اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی که پیش رو است، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که بیش از این‌که نگران طرف مقابل و تهدیدهای خارجی باشیم، نگران پشت سر و فشارهای داخلی هستیم.

بخشی با اشاره به نوسانات ارزی طی ماه‌های گذشته و تغییر قیمت مواد اولیه که در پی آن رخ داده است، اظهار کرد: بخش خصوص تا کنون تاوان تمام این تغییرات را داده است به طوری که بسیاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان بخش خصوصی در سال جاری تعطیل شدند.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران افزود: با این شرایط قراردادهایی که جهت زیرساخت‌های صنعت برق منعقد شده، به سرانجام نخواهد رسید.

او تاکید کرد: صنعت برق ایران در حال حاضر روی لبه تیغ حرکت می‌کند و اگر به همین صورت پیش برویم در سال آینده خاموشی کامل خواهیم داشت.

پیام باقری، نایب رییس هیات مدیره سندیکای برق ایران نیز در این نشست به وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و تصریح کرد: این وابستگی منجر به خوش‌خیالی ما نسبت به آینده شده است.

باقری ادامه داد: صنعت برق حدود 30هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و نظام بانکی کشور بدهکار است، همچنین میزان بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی به 25هزار میلیارد تومان رسیده است که نتیجه این بدهی‌ها را امروزه در خاموشی‌ و قطعی برق می‌بینیم.

نائب رییس هیات مدیره سندیکای برق ایران درباره سهم صنعت برق در پرداخت یارانه توضیح داد: تا سال 95 سهم صنعت برق برای پرداخت یارانه حدود 190 میلیارد تومان بود که در همان سال از پرداخت این مبلغ معاف شد اما از اواخر سال 96 مجددا دولت از محل درامد‌های این صنعت و بدون اطلاع قبلی، 1100 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه برداشت کرده است.

او به افزایش 7 درصدی قیمت برق در سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، وزارت نیرو حق دخالت در تغییر قیمت‌ها را ندارد.

باقری با اشاره به این‌که در بودجه سال جاری، بودجه عمرانی صنعت برق حدود 14 درصد کاهش یافته است اضافه کرد: هزینه هر دکل برق 300 میلیون تومان تمام می‌شود که این هزینه نیز بر دوش بخش خصوصی افتاده است.

نصراله رهنما نائب رییس هیات مدیره سندیکای برق ایران نیز در این جلسه به رکود چند ساله صنعت برق اشاره و خاطرنشان کرد: رکود این صنعت در حال پیشروی بوده که امروز تبعات آن را شاهد هستیم.

او با بیان این‌که سطح صادرات کشور کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که این روند به شدت ادامه دار باشد، گفت: در سال 95 میزان صادرات حدود 231 میلیون دلار بود که این رقم در حال حاضر به 500 هزار دلار رسیده است.

رهنما در پایان با بیان این‌که تا کنون 7 هزار نیروی کار بخش خصوصی صنعت برق از این حوزه خارج شده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، شرکت‌های سازنده این صنعت و به طور کلی اقتصاد کلان کشور شرایط سختی پیش رو داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 280682 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین