پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه «هیچ و همه»، گفت: 30 سال پیش دیدن این حجم از آثار خوب یک رویا بود.

شعارسال: محمد مجتبی حسینی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه «هیچ و همه» پرویز تناولی و شاگردانش که در گالری آرت اسپیس برگزار شد،  گفت: قطعاً قدرشناسی از بزرگان هر جامعه‌ای هم سنت ما و هم از آداب ماست و هم راهی است که به تجربه ثابت شده‌؛ بزرگان می‌توانند چراغ روشن شب‌های روزگار باشند و گاهی اوقات ما در معرفی بزرگانمان کوتاهی کرده‌ایم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این معرفی هم صرفاً بر عهده دولت‌ها نیست؛ اگرچه تکلیف جدی ما است که این رویکرد را داشته باشیم ولی محدود به موقعیت ما نیست و در واقع هر جامعه‌ای در مسیر بلوغ و پختگی خود، به نهاد‌های اجتماعی مختلف کمک می‌کند تا بزرگان علم، هنر، فلسفه و حکمت خودشان را معرفی کنند.

وی تاکید کرد: این‌‌که یک مجموعه خصوصی در چهلمین سال انقلاب اسلامی، چهل اثر از یکی از نام‌آورترین هنرمندان کشور و چهل شاگرد هنرآموخته مکتب او را معرفی کرده، طبیعتاً رخداد قابل احترام و اعتنایی است و امیدوارم این اتفاق توسط سایر گالری‌ها و نهادهای اچتماعی بتواند ادامه پیدا کند؛ گرچه ما هم وظیفه خودمان می‌دانیم و این رویکرد جدی ما است که قدر بزرگان خود را بدانیم. آقای وزیر خیلی علاقمند بودند که در این مراسم شرکت کنند ولی به دلیل این که در سفر بودند امکان حضور نداشتند.

حسینی در مورد نمایشگاه و سطح آثار ارائه شده هم گفت: باید یادمان باشد که هنر در طی پنجاه سال گذشته و به‌ویژه چهل سال بعد از انقلاب، در تمام عرصه‌ها به لحاظ کمی و کیفی خیلی رشد کرده است. الان جوانان برومند کشورمان در تمام عرصه‌ها نسبت به گذشته نه چندان دوری که پشت سر گذاشته‌ایم، تغییر کرده‌اند. در نوازندگی سازهای مختلف، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر و سایر عرصه‌های هنری، جوان‌های پرشور و استعداد و خلاق نه‌‌تنها کم نداریم که زیاد هم داریم و تقریباً می‌توان گفت که 30 سال پیش دیدن این تعداد آثار خوب در یک‌جا به رویا شبیه بود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تامین فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ آثار هنری گفت: در همین چند ماهی که مسئولیت این معاونت به عهده من گذاشته شده جلسات متعددی هم با کمیسیون فرهنگی شورای شهر و هم مسئولین مختلف شهرداری تهران برگزار کرده‌ایم و طبیعتاً همه برای انجام این امر در تلاشیم، در صورت حصول نتیجه خبرش را هم اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تخمین زده می‌شود که در جهان نزدیک به 400 هزار گالری وجود داشته باشد و ما هم یک درصد از خاک و جمعیت دنیا را در اختیار داریم، یعنی انتظار داشتن 4 هزار گالری خیلی انتظار خیال‌آلود و دور از دسترسی نیست، در حالی که ما در ایران در حدود 400 گالری بیشتر نداریم و شاید حدود نیمی از این تعداد فعال هستند. این که کمبود نهادهای هنری را در جاها و رشته‌های مختلف به شدت حس می‌کنیم، باید گفت که فضاها به اندازه استعداد و استطاعت هنرمندانمان نیست و باید افزایش یابد.

حسینی در پاسخ به آخرین سؤال در مورد اینکه برنامه شما برای تحقق سیاست اصلی اعلام شده جشنواره فجر امسال مبنی بر مروری بر 40 سال هنر انقلاب چیست؟ گفت: طرح‌های مختلفی در سطح ادارات تجسمی و موسیقی معاونت هنری در دست بررسی است که در وقت مقتضی برنامه‌های فجر را اعلام خواهیم کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 403297،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
فرهنگ و هنر ایرانی در این چند سال بسیار پخته شده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
هنوز هم بعد از سی سال فاصله خیلی خیلی زیادی تا اوج هنر ایران در گذشته های دور داریم و باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنیم
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
مطمئنا با حمایت بیشتر از هنرمندانه مون می تونستیم این امار رو افزایش بدیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین