پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۵۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
شهردار تهران گفت: پروژه ساخت ساختمان جدید پلاسکو‌ تا سال 1400 به اتمام می‌رسد.

شعار سال: سید محمدعلی‌ افشانی شهردار تهران با اشاره به جلسه‌ای که توسط کمیسیون عمران با حضور تمام مسئولان ذی‌ربط‌ برای اتمام پروژه پلاسکو‌ برگزار شد،‌ اظهار کرد: مقرر شد بنیاد مستضعفان به عنوان مالک نقشه‌های اجرایی را تهیه کند و به شهرداری تحویل دهد.

وی افزود: شهرداری با بررسی و تطبیق نقشه‌های تهیه شده با ضوابط و مقررات پروانه را صادر می‌کند و ساخت ساختمان پلاسکو‌ به سرعت آغاز می‌شود.

افشانی گفت: برای تسریع در روند ساخت پلاسکو‌ پیش از تهیه نقشه‌های معماری اصلی، نقشه‌های سازه نگهبان برای نگه‌داشت گود آماده و به شهرداری تحویل داده شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه نقشه‌هایی که به شهرداری ارائه می‌شود، مورد بررسی‌های کارشناسی قرار می‌گیرد، گفت: رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار تهران متعهد شدند که ظرف مدت 2 سال ساخت پلاسکو‌ به اتمام رسد و شهرداری در این راستا حداکثر حمایت را خواهد کرد.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن بررسی نقشه‌های تأسیسات،‌ سازه و معماری، گفت: طبق پیش‌بینی استاندار،‌ 2 سال برای ساخت پلاسکو‌ زمان لازم است، در حالی که پیش‌بینی من سال 1400 یعنی 3 سال بعد است.

افشانی در خصوص سایر ساختمان‌های مشابه پلاسکو‌،‌ گفت: طبق قانون متولی مسکن،‌ وزارت راه و شهرسازی‌ است و شهرداری تنها نظارت پروانه‌ای در این خصوص دارد. لازم به ذکر است؛ نظارت سازه‌ای توسط مهندسان ناظر که زیر نظر وزارت راه و شهرسازی‌ فعالیت دارند، انجام می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در ماده 35 قانون نظام مهندسی، نظارت سازه‌ای ساختمان بر عهده وزارت راه و شهرسازی‌ است، گفت: در این موضوع بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی‌ اختلاف نظر است و مجلس باید این موضوع را پیگیری و با تهیه یک لایحه مشکل را برطرف کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 15تیر 97، کدمطلب:۶۵۸۶۳۲۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
انشالله که کارگران و مغازه داران این ساختمان بتوانند مانند قبل به کسب و کار خود مشغول شوند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
هنوز هم بسیاری از مغازه داران آن بلاتکلیف هستند ؛ کاش سریع تر تکلیف این ها مشخص شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین