سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه لازمه توسعه کشور، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل است، گفت: برقی سازی مسیر گرمسار- اینچه برون راه آهن را به هدف افزایش حمل بار را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی سازی گرمسار اینچه برون با اشاره به اینکه برقی سازی ۴۹۵ کیلومتر خط راه آهن در مسیر گرمسار اینچه برون منجر به تقویت کریدور شمال جنوب خواهد شد، افزود: این اتقاق ماحصل مذاکرات گسترده میان مقامات ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام ارتقای ظرفیت مسیر و اتصال کریدور شمال جنوب در شرق خزر است، اظهار داشت: یکی از نکات ما مسئله توجه به کریدور شمال جنوب است و این مزیت برای ایران وجود دارد که هم از شرق و هم غرب خزر می تواند به روسیه متصل شود.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه با اتصال شرق خزر از طریق مسیر گرمسار اینچه برون و غرب خزر با اتصال خط رشت به آستارا و اتصال از طریق امیر آباد و رشت به روسیه می تواند ارتباط این کشور را با جنوب و آبهای آزاد فراهم کند.

محمد زاده با یادآوری اینکه در سال های اخیر، به دلیل نیاز به توسعه اقتصادی کشور ایران شاهد تحولات جدی و بزرگی در صنعت ریلی کشور بوده است، تصریح کرد : لازمه این توسعه اقتصادی فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل و ارتباط با کشورها همسایه، آسیای میانه ، جنوب ایران و افغانستان است.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال های اخیر اقدامات بسیار جدی برای این امر صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: به طور متوسط در سال های گذشته بیش از یک میلیارد دلار در حوزه توسعه ریل از سوی دولت سرمایه گذاری شده است که این میزان سرمایه گذاری متفاوت جدای از سرمایه گذاری ها یی دیگر برای جذب منابع از جمله فاینانس است.

مدیرعامل راه آهن نقش حمل و نقل ریلی را در توسعه کشور و صرفه جویی سوخت سوخت بی بدیل دانست و ابراز امیدواری کرد که راه آهن بتواند با اقداماتی مشابه سبب رشد کشور شود.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ ، برقی کردن شش هزار کیلومتر راه آهن در ایران گنجانده شده است، گفت: افزودن ۵۸۴ کیلومتر خطوط برقی در راه آهن، برقی کردن قطار تهران مشهد و امضای تفاهم نامه با روسیه برای دوخطه کردن مسیر شرق راه آهن بافق سرخس و اتصال خواف بافق و بندر عباس از جمله تلاش های راه آهن در این زمینه است.

محمد زاده افزود: با برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، انتقال حجم بار در این مسیر افزایش و مبادلات اقتصادی و صنعت در این منطقه توسعه خواهد یافت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه پروژه برقی کردن مسیر راه آهن گرمسار اینچه برون در زمان مقرر و به جدیت به پایان برسد، تصریح کرد: شرکت روسی انتخاب شده در این پروژه، شرکتی صاحب تجربه است که تجربیات مختلفی در این زمینه در دنیا کسب کرده است.

محمد زاده گفت : امیدواریم با این اقدام، به هدفی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه، برای رساندن سهم بار راه آهن به ۳۰ درصد تعیین کرده اند برسیم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه این اقدام با همکاری همه ارگان ها در زمان مقرر به انجام خواهد رسید، افزود: این پروژه موجب خدمت رسانی به تمام ایرانیان به ویژه استان های تهران سمنان مازندران گلستان خواهد شد و توسعه حمل و نقل در این منطقه، توسعه کار و رونق را به دنبال خواهد داشت

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: -، www.rai.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
ا.ف75
این توسعه ها رو باید همون اوایل انقلاب براش برنامه می چیدیم! اون موقع توسعه دادن ها صادقانه تر و خالصانه تر بود! نه که وابستگی به جریان داشته باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
توسعه ریلی کشور به مناطق مختلف کمک میکنه که کالاهای تولیدی خودشون رو به سراسر ایران و منطقه بفرستن و باید این توسعه بیشتر و بیشتر بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین