پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: سازمان حمایت با افزایش قیمت مرغ آماده طبخ به ۹۲۵۰تومان موافقت کرده و اکنون منتظر ابلاغ قیمت جدید هستیم.

شعارسال: برومند چهارآیین با بیان اینکه مبنای قیمت تمام شده هر کیلو گرم مرغ درب مرغداری 6250 تومان در نظر گرفته شده است، افزود: قیمت در خرده فروشی‌ها برای مصرف کننده از 9700 تا 10000 تومان خواهد بود.

وی تاکید کرد: درخواست برای افزایش قیمت مرغ در پی افزایش هزینه تمام شده تولید و ادامه زیان مرغداران به سازمان حمایت فرستاده شده است.

به گفته چهارآیین، تنها در سه ماهه نخست سالجاری کنجاله سویا 60 درصد و ذرت 39 درصد افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت مرغ تنها 3 درصد رشد کرده است.

وی قیمت خرید مرغ درب مرغداری را 5250 تا 5300 تومان عنوان کرد.

چهارآیین با تاکید بر اینکه ما چاره‌ای جز تولید مرغ در داخل کشور نداریم، افزود: برای تولید هر کیلوگرم گوشت گوساله 15 هزار 500 لیتر آب و گوسفند 8 هزار و 500 لیتر آب و مرغ 4 هزار لیتر آب مصرف می‌شود، این رقم‌ها نشان می‌دهد در شرایط تداوم خشکسالی کشور بهترین گزینه برای ما تامین پروتئین از مرغ است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ادامه داد: ضمن اینکه مرغ عمده ترین منبع پروتئینی مردم را تشکیل می‌دهد و علی رغم واردات نهاده های دامی ارزش افزوده زیادی برای ما به همراه دارد، به همین دلیل امکان جایگزینی آن وجود ندارد.

چهارآیین در پایان نسبت به نتایج تاخیر ابلاغ قیمت جدید مرغ هشدار داد و گفت: هرچند ظرفیت کشور برای تولید مرغ بیش از نیاز ما است اما، هر فعالیت اقتصادی زمانی توجیه دارد که سود منطقی عاید تولیدکننده کند، در حال حاضر تولید مرغ برای مرغداران مقرون به صرفه نیست و بیم آن می‌رود با ادامه زیان مرغداران سطح آن به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 283613،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
نمیدونم چرا اینقدر تو ایران نرخ تورم شدیدا بالاست ؛ مرغی که کیلویی 2-3 تومن بود به این زودی داره به 10 تومن میرسه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
خوب وقتی همه چیز گران می شود مرغداری ها هزینه جاریشان افزایش می یابد.اگر گران نکنند که دچار مشکل و ورشکستگی می شوند
مشکل اقتصاد را باید اساسی حل کرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین