پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
با فروکش کردن تب و تاب حضور ایران در جام‌جهانی، دوباره بحث‌های باشگاهی به تدریج پررنگ می‌شود و فضای فوتبال ایران را تسخیر می‌کند. اگر بنا به برگزاری بازی سوپرجام در ۲۹ تیر باشد، فقط دو هفته دیگر به آغاز فصل جدید مسابقات باشگاهی در ایران زمان باقی‌مانده و حتی اگر آن مسابقه بین پرسپولیس و استقلال برگزار نشود هم فقط ۲۰ روز تا شروع لیگ هجدهم زمان داریم.

شعار سال: در برهه فعلی یکی از پرونده‌هایی که سر و صدای زیادی راه انداخته مربوط به مهدی ترابی است؛ بازیکن جوان و ملی‌پوش سایپا که اخیرا برای حضور در پرسپولیس با مدیران این باشگاه به توافق رسید. طبق این توافق قرار است ترابی نیم‌فصل اول لیگ هجدهم را برای سایپا به میدان برود و بعد از پایان محرومیت پرسپولیس، در آغاز دور برگشت به این تیم منتقل شود. در همین راستا باشگاه تراکتورسازی به شکلی غیرمنتظره به پرونده این انتقال ورود کرده و مدعی شده حدود دو ماه پیش با این بازیکن قرارداد بسته است. آنها می‌گویند ترابی می‌خواسته خودش را سرباز کند و به همین دلیل با مدیریت سابق باشگاه تراکتورسازی برای حضور در این تیم توافق کرده، اما حالا سر از پرسپولیس در آورده است. به این ترتیب پرونده ترابی به یک سوژه داغ در فوتبال ایران تبدیل شده؛ طوری که تراکتوری‌ها از پرسپولیس شکایت کرده‌اند و پرسپولیسی‌ها هم به تراکتور هشدار داده‌اند که این کارشان ممکن است به قیمت محرومیت خودشان تمام شود!

ابهامات تراکتور

دیروز حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده ترابی به سایت رسمی این باشگاه گفته: «عقد قرارداد با این بازیکن با کار کارشناسی چه از جهت فنی و چه از جهت مسائل حقوقی و قانونی انجام شده. من امیدوارم مشکلی که برای ما حادث شد برای تراکتورسازی به‌وجود نیاید. این بازیکن تحت قرارداد با سایپا بوده و عقد هرگونه قرارداد موازی با او همان وضعیتی را به‌وجود می‌آورد که بین ما و ریزه‌اسپور به‌وجود آمد و هنوز تاوان آن را می‌دهیم. عقد قرارداد با بازیکن تحت قرارداد باشگاه دیگر به منزله اغفال او خواهد بود که حداقل ثمره آن می‌تواند بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات برای باشگاهی باشد که بدون اطلاع باشگاه مبدا اقدام به مذاکره و توافق با بازیکن می‌کند.» به این ترتیب پرسپولیسی‌ها تراکتور را تهدید کرده‌اند که در صورت پیگیری موضوع نه‌تنها دست‌شان به ترابی نخواهد رسید، بلکه ممکن است محروم هم بشوند.

این حرف‌ها واکنش محمدرضا زنوزی، مالک جدید باشگاه تراکتورسازی را به همراه آورده که به خبرگزاری مهر می‌گوید: «بعد از پایان بازی‌های لیگ و قبل از آنکه ما باشگاه تراکتورسازی را بخریم، ترابی با تراکتور قرارداد بسته بود. از روزی که لیگ تمام شد تا زمانی که بنده تراکتورسازی را خریدم، یک فاصله یک ماهه وجود داشت. امضای قرارداد ترابی با تراکتور در آن زمان اتفاق افتاده بود. حالا نمی‌دانم این قانون من درآوردی را چه کسی گذاشته است که تراکتورسازی محروم شود؟ وقتی خود بازیکن می‌آید با باشگاهی قرارداد می‌بندد، حتما مشکلی ندارد.» صحبت‌های زنوزی کمی نگران‌کننده است. فارغ از اینکه در پرونده ترابی حق با چه کسی باشد، ظاهرا مالک باشگاه تبریزی در جریان نیست که همین حالا باشگاه پرسپولیس به‌دلیل عقد قرارداد با مهدی طارمی نقره‌داغ شده است. حرف‌های زنوزی آنجا نگران‌کننده‌تر می‌شود که از او می‌پرسند امضای قرارداد ترابی مربوط به آجورلو است و او جواب می‌دهد: «باید بگویم همین امروز هم تغییرات سندی در باشگاه رخ نداده و هنوز امضای آجورلو در ثبت است.» با این وجود معلوم نیست که زنوزی چطور با جان توشاک به‌عنوان سرمربی جدید تیم قرارداد بسته و این قرارداد تا چه اندازه می‌تواند معتبر و مستحکم باشد؟

گسترش و سپیدرود روی هوا

این روزها اما دو باشگاه خصوصی دیگر هم کاملا بلاتکلیف هستند. گسترش‌فولاد که مالکیت آن را همین آقای زنوزی در اختیار داشت، قرار بود به‌خاطر منع قانونی حضور دو باشگاه با یک مالک در یک رده به دیگران واگذار شود، اما این اتفاق رخ نداده و ظاهرا قرار هم نیست رخ بدهد. اخیرا هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل گسترش گفته ترکیب سهامی شرکت مالک گسترش‌فولاد به هم خورده و دیگر زنوزی صاحب آن نیست، اما قطعا با شروع مسابقات لیگ برتر و به‌خصوص در زمان تقابل دو تیم تراکتورسازی و گسترش، بحث ریشه‌های مالکیتی یکسان آنها دوباره داغ و جنجالی خواهد شد. در مورد شرایط دردناک سپیدرود رشت هم که اصلا نیازی به پرگویی نیست.

درحال‌حاضر دعوای مالکیتی شدید بر سر سهام این تیم بین دو نفر وجود دارد، هر دو مستندات قانونی دارند و هر دو برای تیم‌شان سرمربی گذاشته‌اند، اما از این طرف خداداد عزیزی به‌عنوان کسی که از آقای نوین حکم گرفته تهدید به شکایت در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا کرده و از سوی دیگر نادر دست‌نشان هم که مربی برگزیده از طرف جناب تن‌زاده است دیروز رسما استعفا داد و گفت: «نزدیک به دو ماه است که بلاتکلیف هستیم. در رشت تفاهمی بین هوادار و مدیریت وجود ندارد. من هم سعی کردم در این آسیب‌های احتمالی شریک نباشم.» حالا شما فکر کنید این تیم که فصل گذشته هم به سختی در لیگ برتر ماند، تا ۲۰ روز دیگر چطور می‌خواهد وارد مسابقات لیگ هجدهم شود؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 14 تیر 97، شماره: 3409500


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین