پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
وزیر کشور از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان در شمال سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

شعارسال: مجری طرح 46 هزار هکتار آبیاری نوین به دشت سیستان در حاشیه این بازدید بیان کرد: این طرح که در سال 93 بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مصوب شد و هم اینک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

محمد جواد صالحی گفت: در گام نخست این طرح 500 میلیون دلار به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافت. همچنین350 میلیون دلار اعتبار نیز برای تکمیل این طرح خردادماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید. این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب 16 ناحیه عمرانی با 17 ایستگاه پمپاژ و 192 دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست.

مجری طرح 46 هزار هکتار آبیاری نوین به دشت سیستان ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه 400 میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می گیرد. 21 کارگاه با 21 پیمانکار در منطقه سیستان مشغول بکار هستند.

وی اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه و پیامدهای ناگوار اجتماعی و سیاسی آن بر کشور، ناپایداری اکوسیستم طبیعی و انسانی منطقه، بالا بودن تلفات انتقال و توزیع آب، تبخیر افزون بر 4000 میلیمتر در سال، وجود اقلیم خشک و رطوبت کم و دمای بالای 48 درجه سانتیگراد، وابستگی کامل اقتصادی معیشت و اشتغال مردم به بخش کشاورزی ضرورت راه اندازی این طرح را دو چندان کرده است.

همچنین مجتبی پیری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: خشکسالی 726 میلیارد تومان به کشاورزان و دامپروران منطقه سیستان(شامل شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون) در سال زراعی 96- 97 خسارت وارد کرده است.

وی افزود: طرح بزرگ آبرسانی به دشت سیستان در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب 16 ناحیه عمرانی با 17 ایستگاه پمپاژ و 192 دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست. بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه 400 میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 21 کارگاه با 21 پیمانکار در منطقه سیستان مشغول بکار هستند.

پیری اظهار کرد: وجود اقلیم خشک و رطوبت کم و دمای بالای 48 درجه سانتیگراد و وابستگی کامل اقتصادی معیشت و اشتغال مردم به بخش کشاورزی ضرورت راه اندازی این طرح را دو چندان کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17تیر1397، کدخبر: 97041709371: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
دولت باید به طور همه جانبه با این ها همکاری کنه ؛ انشالله که کشاورزان این منطقه بتونند با کمک های صورت گرفته خسارت های خودشون رو جبران کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
خوب اگر دولت همراهی می کرد با این مردم همیشه در صحنه و غیور و براشون اب شیرین کن هسته ای به وجود میاورد این مشکلات شکل نمی گرفت
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین