پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت معوقات خود به طرفین قرارداد خبر داد.

شعارسال: طاهر موهبتی در جلسه نقد و بررسی سیستم ارجاع شهری، گاید لاین‌های درمان و سیستم حذف دفترچه اظهار کرد: یکی از اقدامات جدی قانون برنامه ششم توسعه و همچنین بر اساس تکلیف در قانون بودجه 97 بحث استحقاق سنجی‌ و رفع هم‌پوشانی و اجرای راهنماهای بالینی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای امضا شد این مشکل را به صورت جدی مرتفع کردیم. البته سیاست‌های رفع همپوشانی در حوزه بیمه درمانی پیش از این نیز ابلاغ شده بود اما متاسفانه شاهد اجرای این سیاست‌ها در محیط‌های کاری نبودیم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه امضا شده 8 ماده مهم دارد که ظرف این هفته به همه مراکز ابلاغ می‌شود و مقرر شد دبیرخانه مرکزی برای رسیدگی به این موضوع در سازمان بیمه سلامت تشکیل شود و ظرف یک ماه همه سازمان‌ها به سامانه استحقاق‌سنجی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در 92 درصد بیمارستان‌های دولتی دفترچه بیمه را حذف کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 97 دو میلیون و 300 هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای نیز رفع شود البته سال گذشته با نیروهای مسلح نیز حدود 200 هزار هم‌پوشانی داشتیم که با توجه به مسائل درون سازمانی نیروهای مسلح خود این سازمان به صورت پیامکی از بیمه‌شدگان درخواست کرد برای تعیین تکلیف مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: از 4 هزار و 750 میلیارد تومان اسناد خزانه که قرار بود هزار و میلیارد آن به ما تخصیص پیدا کند با دستور نوبخت دو روز قبل هزار میلیارد اعتبار برای پرداخت معوقات سازمان بیمه سلامت تخصیص یافت و امیدواریم با این اعتبار بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنیم.

وی همچنین از آغاز اجرای ۳۵ مورد راهنمای بالینی خبر داد و گفت:سازمان بیمه سلامت خریدار خدمت است و موظفیم خرید خدمت را در چهار چوب راهنماهای بالینی انجام دهیم که هم اکنون این اقدام صورت می‌گیرد.

موهبتی در مورد داروهای OTC نیز گفت: ما باید در راستای صیانت از سلامت مردم تدابیری در نظر بگیریم و تغییراتی در این حوزه ایجاد کنیم زیرا هم اکنون داروهای OTC (داروهای ارزان و بدون نسخه ارائه شده) سبد دارویی خانواده‌ها را پر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ قسمتی از دنیا داروهای OTCتحت پوشش بیمه نیست، افزود: هم اکنون تجویز دارو در نسخه ها ۳.۲ قلم است در حالی که قرار بود در برنامه پنجم توسعه به ۲.۵ قلم دارو در نسخه‌ها کاهش یابد برهمین اساس ۸۱ داروی otc از شمول بیمه و برابر مصوبه شورای عالی بیمه خارج شد.

موهبتی یادآور شد: با این اقدام حدود ۴۰ الی ۴۵ میلیارد ذخیره منابع صورت می‌گیرد که از این پول برای سایر اولویت‌ها مانند بیماران خاص هزینه می‌شود.

وی همچنین در مورد تعیین سقف بیمه سلامت برای داروخانه‌ها نیز گفت: ما هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری در نظر نگرفته‌ایم زیرا این مراکز برای سازمان بیمه سلامت هزینه ایجاد نمی‌کنند اما نمی‌دانم عده‌ای چه سودی می‌برند که علی رغم این که ما می‌گوییم این کار را نکرده‌ایم.

موهبتی با تاکید براینکه نباید مردم را دلسرد و آزرده خاطر کرد، افزود: درباره بیمه سلامت رایگان هم قرار نیست کسی آن را تعطیل کند اما باید پرسید چطور می شود که در کشور ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان باشند؟

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اعمال مدیریت هزینه‌ برای طرفین قرارداد اظهار کرد: ۷۳ درصد خدمات ما در بخش دولتی است و بر همین اساس با آنها تفاهمی کرده‌ایم که آنها مدیریت هزینه کنند و با منظم کردن پرداخت‌ها سعی داریم به مرور زمان معوقات خود را پرداخت کنیم زیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که از این طریق منابع خوبی ذخیره شده و می‌توانیم کسری‌هایمان را جبران کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 تیر 1397، کد خبر: 403622 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین