پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۹۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
آذربایجان غربی جزو استان‌هایی است که بیشترین پروژه‌های بیمارستانی نا تمام را دارد و هر از چندی با آغاز احداث یکی بدون اتمام دیگری به تعداد آنها افزوده می‌شود، بیمارستان زنان و زایمان کوثر جدیدترین بیمارستان ناتمام این شهر است.

شعار سال: از سال 93 در یک تصمیم شتاب‌زده که به یک‌باره و پس از بازدید استاندار وقت آذربایجان غربی از بیمارستان زنان و زایمان کوثر ارومیه که در فضایی احساساتی به سبب حجم بسیار رقت انگیز وضعیت این مکان انجام شد مقرر شد علاوه بر انتقال همین بیمارستان به ساختمانی به نام سرای ورزشکاران در خیابان حسنی، بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی برای وضع حمل زنان باردار استان احداث شود، بیمارستانی که جوابگوی همه نیاز استان باشد.

پیش از آن نیز مشابه این تصمیم شتاب‌زده توسط استانداران قبل برای بیمارستان شهید بهشتی گرفته شده بود، بیمارستانی 250 تختخوابی که اکنون 8 سال است در جوار باغ رضوان ارومیه به حال خود رها شده و دولت دست از کار در آن کشیده است تا این پروژه به نماد یک بی‌تدبیری در ورودی شهر ارومیه از سمت جاده منتهی به ترکیه بدل شود.

بیمارستان جدید زنان و زایمان کوثر ارومیه نیز در باغات محدوده خیابان حسنی کلنگ خورد زمین‌هایی که ابتدا کاربری کشاورزی و فضای سبز داشتند سپس به کاربری ورزشی تغییر داده شده و در جدیدترین تصمیم به کاربری درمانی تغییر وضعیت داده شده‌اند تا در یکی از گران‌ترین خیابان‌های ارومیه که باید نقش شاهرگ ترافیکی شرق به غرب این شهر را داشته باشد به زودی شاهد ترافیک سنگین ناشی از وجود همین بیمارستان باشیم.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره روند احداث این پروژه می‌گوید: پس از تصویب تبدیل سرای ورزشکاران در خیابان حسنی به بیمارستان زنان و زایمان کوثر که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام گرفت مقرر شد 15000 متر مربع نیز به مساحت آن اضافه شود و وزیر بهداشت نیز در ابتدا اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 500 میلیون تومان به این امر اختصاص داد و هم اینک این پروژه در حال احداث است.

تصور کنید ساختمانی که اساساً برای اسکان ورزشکاران ساخته شده به یکباره به بیمارستان تغییر کاربری داده شود در حالی که در دنیا استانداردها مشترک و خاصی برای پروژه‌های بیمارستانی و بخصوص پروژه‌های بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی آن هم در بخش زنان و زایمان وجود دارد که در این پروژه به هیچ وجه قابل رعایت کردن نیست چراکه احداث این پروژه به اتمام رسیده است.

و دقیقاً به همین خاطر است که اکنون پس از 5 سال از تصمیمی که در فضایی احساساتی گرفته شد نه ورزشکاران سرایی برای خود دارند و نه زنان باردار می‌توانند در بیمارستانی جدید وضع حمل کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 16تیر 97، کدمطلب: 1770105، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
رکود همه جای کشور را فرا گرفته است ؛ این مشکل ها پس کی حل میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
رکود سراغ کدوم موسسه یا نهاد نرفته اخه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین