پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تشریح موانع موجود بر سر راه تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان می‌گوید قرار است این لایحه به صورت آزمایشی اجرا شود بنابراین تا یک‌ماه و نیم آینده تبدیل به قانون می‌شود.
شعارسال:عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تشریح موانع موجود بر سر راه تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان می‌گوید قرار است این لایحه به صورت آزمایشی اجرا شود بنابراین تا یک‌ماه و نیم آینده تبدیل به قانون می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان از مجلس هشتم تا کنون در دستور کار قرار دارد و هنوز به سرانجام نرسیده است و اگر به همین رویه ادامه پیدا کند تا یک سال دیگر هم ممکن است رسیدگی به آن طول بکشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بخواهیم لایحه مذکور در نوبت صحن علنی قرار بگیرد، بسیار طولانی می‌شود و شاید نوبت رسیدگی به آن در مجلس دهم نرسد اما با توجه به اینکه لابحه حمایت از حقوق کودکان بسیار اهمیت دارد حتما نیاز داریم تا این لایحه هرچه سریعتر قانون شود، بنابراین با توجه به حساسیت موضوع 50 تن از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا این لایحه به‌صورت آزمایشی در قالب اصل 85 به تصویب برسد.

در بخش نخست اصل 85 قانون اساسی آماده است: «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‏های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در وضع کنونی یکی از واجبات است، ادامه داد: یکی از مزایایی که اصل 85 برای اجرای لایحه حمایت از کودکان دارد این است که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس سریعا لایحه را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و تا یک‌ماه و نیم آینده تبدیل به قانون می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با اجرای آزمایشی این لایحه می‌توان با یک ماده واحده آن را تبدیل به قانون کنیم و پس از آن ظرف مدت پنج سال معایب آن را شناسایی کرد. قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری هم به صورت آزمایشی اجرا شدند.

این نماینده مجلس درباره موانع موجود بر سر راه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: اولین مانعی که بر سر راه این لایحه وجود دارد این است که در صحن علنی نوبت بررسی به آن نمی‌رسد چرا که حجم لوایح و طرح‌های در دستور کار مجلس بالاست و فرصت بررسی لایحه مذکور در این دوره از مجلس نمی‌رسد. دومین مانعی که وجود دارد این است که تعداد ماده‌‌های این لایحه زیاد است و سوم اینکه اگر به شورای نگهبان ارسال شود و این شورا به لایحه ایراد بگیرد، روند تصویب آن بسیار طولانی می‌شود.

ابواترابی همچنین درخصوص مخالفت فراکسیون زنان با اجرای آزمایشی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: قطعا در وضع فعلی که شاهد اتفاقات زیادی پیرامون کودک‌آزاری هستیم که اجرای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می‌تواند برای حفاظت و تامین امنیت کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد. انتقاداتی به اجرای آزمایشی این لایحه شده است اما باید گفت این موضوع به نفع کودکان و نوجوانان است و اجرای آزمایشی و دائمی آن باهم تفاوتی ندارد چرا که در هر دو حالت قانون است و ضمانت اجرای یکسانی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر گزاری پانا، تاریخ انتشار18تیر 97، کد خبر: 835779،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ا.ف75
جالبیش اینه که ما میخوایم به هر خواستی برای اصلاح انگ غرب گرایی و اسلام هراسی بزنیم! واقعا اینطوری نیست! ای کاش روزی این نگاه ها از تفکرات جامعه برداشته بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین