پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 4 هزار مدرسه متروکه در روستاهای کشور شناسایی شده اند و با هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش به دهسرا تبدیل می شوند.

شعارسال: سعیدرضا جندقیان افزود: این مدارس بنا به دلایلی مانند مهاجرت روستاییان متروکه شده اند به همین دلیل از آموزش و پرورش درخواست کردیم که این مدارس را در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قرار دهند تا بتوانیم آنها را به دهسرا تبدیل کنیم، به عبارت دیگر دهسرا همان فرهنگسرا در شهر است.

وی ادامه داد: برای دهسرا می توان کلاس‌های مختلف آموزشی و ورزشی، مشاوره یا فضایی برای اشتغالزایی بانوان ایجاد کرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به اقدام مشترک این معاونت با وزارت کشور اشاره کرد و گفت: کار مشترکی را با وزارت کشور آغاز کردیم و در حال تهیه سند توسعه مناطق محروم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی برای 31 شهرستان محروم کشور هستیم.

وی افزود: در حقیقت بر اساس شاخص‌های محرومیت، شهرستان‌های محروم شناسایی می‌شوند، یعنی مطالعه تمام شمولی از ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهیم داشت و بر اساس پتانسیل‌های منطقه و با توجه به اسناد بالادستی این سند را تهیه خواهیم کرد.

جندقیان تصریح کرد: این سند مبنای تصمیمات آتی کشور خواهد شد، زیرا می‌خواهیم به سهم خود در تقویت بنیه اقتصادی کشور از ظرفیت خود استفاده کرده و نقش خود را ایفا کنیم و معتقدیم اگر قرار است اتفاقی بیفتد مهمترین عامل تشویق و ترغیب سرمایه گذاران، جوانان و کارآفرینان روستایی، شوراها و دهیاری‌ها هستند.

وی گفت: متاسفانه هماهنگی بین دستگاه‌های متولی این امور برای توسعه روستایی را شاهد نیستیم و این سند می‌تواند جایگاه دستگاه‌های ذیربط در توسعه روستایی را مشخص کند ضمن اینکه این سند صرفا یک سند کتابخانه‌ای نیست.

28دستگاه، متولی امور توسعه روستایی در کشور هستند

جندقیان با اشاره به اینکه 28 دستگاه، متولی امور توسعه روستایی در کشور هستند، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای همگرایی و هم افزایی تاکنون توانسته است با 24 دستگاه تفاهمنامه مشترک منعقد کند.

جندقیان ادامه داد: همچنین قصد داریم پنج میلیون واحد روستایی را در کشور در مقابل انواع حوادث طبیعی و انسان‌ساخت بیمه کنیم. تفاهمنامه آن را با بنیاد برکت آماده کرده‌ایم و در حال حاضر در حال زمینه سازی این اقدام هستیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اضافه کرد: سه استان آذربایجان شرقی، لرستان و کرمان به عنوان پایلوت موضوع اقتصاد مقاومتی مشخص شد و کارشناسان این معاونت در 460 روستا محورهای توسعه را شناسایی کرده اند و پس از دسته بندی این محورها، آنها را به وزارتخانه‌های مربوطه اعلام کردیم.

جندقیان با اشاره به اینکه برای اینکه توسعه روستایی اتفاق بیفتد، لازم است پایه‌های اقتصادی و معیشت روستاییان را تقویت کنیم، گفت: برای بررسی عملکرد دهیاری‌ها قراردادی با یکی از دانشگاه‌ها منعقد کردیم و از دانشگاه خواستیم که نهاد دهیاری ما را ارزیابی کند تا بدانیم آیا دهیاری‌های ما موفق بوده‌اند یا خیر؟ که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

هم اکنون 21 میلیون و 366 هزار و 914 نفر در 61 هزار و 724 روستا در کشور زندگی می کنند که حدود 26 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18تیر1397، کدخبر: 82965726: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
بعد دانش اموزانی که داشتن اونجا تحصیل می کردن چی؟ ای کاش این همه بودجه هایی که بیهوده صرف دانش اموز ها میشه بخشیش رو برای یازسازی مدرسه ها خرج کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین