پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۸
عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی از کاهش ۱۰ درصدی مخاطبان پیام‌رسان «تلگرام» در دو ماه اخیر خبر داد.

شعارسال: رمضانعلی سبحانی‌فر عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی، به استقبال کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دولت حمایت‌های کافی از پیام‌رسان‌های داخلی نداشته، اما شاهد افزایش 20 درصدی کاربران ایرانی و استفاده آنها از پیام‌رسان‌های داخلی دارد.

وی با بیان اینکه ضروری است که دولت حمایت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشد، اظهار داشت: افزایش قابل توجه کاربران ایرانی پیام‌رسان‌های داخلی از 5 میلیون به 7 میلیون کاربر در ماه‌های اخیر نشان‌دهنده اعتماد عمومی به استفاده از این پیام‌رسان‌هاست، بنابراین دولت به عنوان مجری سیاست‌ها می‌بایست بستر لازم برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: استفاده کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی نسبت به ماه‌های گذشته، چهار برابر افزایش یافته است و براساس برآوردهایی که انجام شده، قریب به 30 میلیون کاربر ایرانی در پیام‌رسان‌های داخلی عضو شدند که در این شرایط لازم است دولت حمایت‌های بیشتری در جهت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشد.

سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه مخاطبان داخلی «تلگرام» طی دو ماه اخیر حدود 10 درصد نسبت به ماه‌های ابتدایی سال کاهش یافته است،گفت: هر کشوری در حوزه فضای مجازی برای مخاطبانش امنیت ایجاد می‌کند، بنابراین توسعه فضای مجازی داخلی باعث ایجاد امنیت بیشتر در این فضا شده و دست اخلالگران را می‌بندد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی در پایان فضای پیام‌رسان‌های خارجی، به‌خصوص تلگرام را برای کاربران ایرانی ناامن دانست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 18 تیر 1397 ، کدخبر: 1384145،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ای کاش مردم یاد بگیرن با محدود کردنشون کنار نیان
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
مردم با فیلتر شکن در این راستا آشنا شدن چه بخوایم چه نخوایم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین