پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
شهر شیراز از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در ایران شناخته شده است وجود بقاع متبرکه و بافت تاریخی نیز بر جذابیت‌های شهر شیراز افزوده است.

شعار سال: آن چیزی که فضای شهری شیراز را از دیگر نقاط و مقاصد گردشگری متمایز ساخته است وجود بافت تاریخی و فرهنگی است برخی مورخان سابقه تاریخی شیراز را بسیار‌ قبل‌تر صفویان عنوان‌کرده‌اند.

اما بافت تاریخی و ‌فرهنگی شیراز سال‌ها است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. تخریب، حضور معتادین، عدم دسترسی و عدم ساماندهی شهری از جمله مشکلاتی است که اهالی این بافت از آن به عنوان اصلی ترین مشکلات یاد‌ می‌کنند.

در کنار این بافت که سابقه تاریخی شیراز را بر دوش می‌کشد گنبد و بارگاهی قرار گرفته است که به یمن وجود آن شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) نام‌گذاری کرده‌اند. حرم مطهر‌ احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در جوار این بافت قرار گرفته است.

طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) مصوب شورای عالی شهرسازی بارها از سوی نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و مسئولان ارشد استانی مورد تأکید قرار گرفته است اما گاه هجمه‌هایی از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به این طرح صورت می‌گیرد. با این‌حال هنوز برخی حاضر نشده‌اند خانه‌هایی که ارزش تاریخی ندارند برای طرح توسعه حرم واگذار کنند به همین دلیل این طرح همچنان مغفول مانده است.

یکی از مشکلاتی که مردم این منطقه مطرح می‌کنند این است که برای مرمت یا هر اقدام دیگری بر روی خانه‌های این قسمت باید هم از آستان شاهچراغ(ع) و هم شهرداری مجوز و استعلام بگیرد و این روند سبب مشکلاتی برای مردم شده است.

سید احمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از بافت تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: اگر لازم باشدخودم جلوی لودر می‌خوابم و اجازه نخواهم داد خانه‌های تاریخی در این بافت تخریب شود.

دستغیب اظهار داشت: باید تعاملی میان شهرداری و آستان احمد بن موسی (ع) ایجاد شود تا با حفظ حریم شهری طرح توسعه حرم اجرا و در عین حال بافت تاریخی و فرهنگی نیز حفظ شود.

وی افزود: مردم شیراز به تاریخ و فرهنگ خود علاقه دارند و علاقه‌مند به زندگی در این بافت، بازگشت به اصل خود و زنده نگه‌داشتن تاریخ شهر خود هستند از این رو حفظ بافت تاریخی این شهر بسیار حائز اهمیت است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تنسیم، تاریخ 18 تیر 97، کد مطلب: 1770755: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
ا.ف75
این تعامل ها در هر سطحی بین دو سازمان در سایر نقاط جهان در خارج از فضای بروکراسی انجام میشه! و به همین دلیل خیلی خیلی موفق تر عمل میکنن در حوزه اداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین