پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۴.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.
شعارسال : یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران روز شنبه 16 تیر در نشست خبری افزود: ۳۱ هزار میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران باقی مانده که امیدواریم طبق برنامه پرداخت شود.

وی ادامه داد: تمام کشاورزانی که تا ۱۴ تیر ماه سال جاری گندم شان را تحویل مراکز خرید داده اند و اطلاعاتشان در سامانه بانک کشاورزی نیز ثبت شده بود، ۵۰ درصد پولشان را دریافت کرده اند و کشاورزانی که گندمشان را تا ۲۱ اردیبهشت سال جاری به مراکز خرید تحویل داده اند، ۱۰۰ درصد وجوه شان پرداخت شده است.

سیف پیش بینی کرد: در سال جاری ۱۰ میلیون تن گندم به شیوه تضمینی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شود.

وی با بیان این که مصرف گندم در کشور حدود ۱۱ میلیون تن است، تصریح کرد: با توجه به ذخایر گندمی که داریم نیازی به واردات نیست.

مدیرعامل شرکت دولتی بازرگانی ایران درباره قیمت نان نیز گفت: برای قیمت نان دو سناریو در کارگروه ساماندهی گندم در حال بررسی است که یکی از این سناریوها کاهش هزینه های نانواخانه ها از طریق خدمات دولتی مانند بیمه و مالیات و دیگری افزایش درآمد نانواخانه ها از طریق افزایش قیمت نان است و امیدواریم در سریعترین زمان این موضوع به جمع بندی برسد.

وی درباره صادرات آرد از کشور نیز در سال جاری اذعان داشت: در سه ماهه ابتدای سال ۹۷ نزدیک به ۶۲ هزار تن آرد از طریق ورود موقت گندم توسط کارخانجات آرد به کشورهای همسایه صادر شد.

سیف این اقدام را گامی در جهت اشتغال، رشد اقتصادی و تولید دانست و گفت: ۵ هزار اشتغال در زنجیره تامین گندم و آرد از طریق ورود موقت گندم ایجاد شده است.

وی در مورد خرید دانه های روغنی نیز اظهار داشت: تا امروز نزدیک به ۲۹۰ هزار تن انواع دانه های کلزا، آفتابگردان و گلرنگ تحویل گرفتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در عین حال از پرداخت ۸ هزار میلیارد ریال پول کلزاکاران در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: کشاورزانی که تا ۴ تیر ماه کلزای خود را به شرکت های خدمات بازرگانی و یا مراکز خرید تحویل و اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده اند ۵۰ درصد پول شان را دریافت کرده اند و کشاورزانی که تا ۲۲ خرداد امسال محصولاتشان را تحویل و اطلاعاتشان در سامانه ثبت شده ۱۰۰ درصد مطالباتشان را دریافت کرده اند.

وی افزود: تاکنون ۷۸ درصد وجوه کلزاکاران کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به حساب آنها واریز شده است.

سیف درباره تحویل چغندر پاییزه نیز اعلام کرد: تاکنون از محل کشت چغندر پاییزه ۸۱۷ هزار تن چغندر به کارخانجات قند و شکر تحویل و ۸۴ هزار تن شکر استحصال شده است.

سیف خاط نشان کرد که سال گذشته دو کارخانه در فسا و دزفول که از گردونه تولید خارج شده بودند، فعال شده اند و ۲۰۰ هزار تن از چغندر های پاییزه توسط این دو کارخانه جذب و در استان های فارس و خوزستان ایجاد اشتغال شد.

وی با بیان این که در سال جاری برای نزدیک به نیم میلیون تن کالاهای اساسی، ظرفیت های جدید سیلو ایجاد شده است، گفت: امسال پروژه سیلو سازی به منظور ذخیره استاندارد و ارتقای سلامت غذا در کشور به بهره برداری رسید که حدود ۳۰۰ هزار تن آن مربوط به بخش خصوصی و ۲۰۰ هزار تن مربوط به پروژه های دولتی می باشد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره واردات برخی کالاهای اساسی تصریح کرد: مهمترین رکن تنظیم بازار محصولات کشاورزی، تولید است و امروزه برای تولید گندم، دانه روغنی، شکر و برنج در حوزه های به زراعی و ارتقای کیفیت بذر اقدامات مهمی انجام شده و این عوامل کمک کرده که ما بتوانیم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.



شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 16 تیر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
باید هم قیمت خریداری را بالاتر برد
هم نحوه پرداخت تسریع شود
این نبود این شرایط برای کشاورزان داره به امنیت خودکفاییدر کشور اسیب میزنه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین