پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
محمد جواد صالحی نژاد، وزیر کشور دوشنبه 17 تیر به همراه شماری از معاونان و روسای سازمان های زیر مجموعه، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران و مسئولان استان از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در شمال سیستان و بلوچستان بازدید کرد.
شعارسال : مجری طرح آبیاری دشت سیستان در حاشیه این بازدید گفت: این طرح که در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مصوب شد هم اینک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد جواد صالحی نژاد افزود: در گام نخست این طرح ۵۰۰ میلیون دلار به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار نیز برای تکمیل این طرح خردادماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب ۱۶ ناحیه عمرانی با ۱۷ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۲ دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست.

مجری طرح آبیاری دشت سیستان ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می گیرد.

صالحی بیان کرد: ۲۱ کارگاه با ۲۱ پیمانکار در منطقه سیستان مشغول بکار هستند.

وی اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه و پیامدهای ناگوار اجتماعی و سیاسی آن بر کشور، ناپایداری اکوسیستم طبیعی و انسانی منطقه، بالا بودن تلفات انتقال و توزیع آب، تبخیر افزون بر چهار هزار میلیمتر در سال، وجود اقلیم خشک و رطوبت کم و دمای بالای ۴۸ درجه سانتیگراد، وابستگی کامل اقتصادی معیشت و اشتغال مردم به بخش کشاورزی ضرورت راه اندازی این طرح را دو چندان کرده است.

وزیر کشور در سفر یک روزه به شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان از بازارچه مرزی تخت عدالت، منطقه ویژه رامشار و محدوده منطقه آزاد سیستان بازدید می کند.

همچنین شرکت در نشست با معتمدان شهرستان زهک، نشست بررسی مشکلات سیستان با حضور معاونان وزرا و شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور و هیات همراه به این استان است.

معاون آب و خاک و مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان وزیر کشور را در این سفر همراهی می کنند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ اتشار 17 تیر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین