پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
جمهوری اسلامی ایران همواره بر بومی بودن فناوری موشکی خود تاکید داشته است.

شعارسال: بر اساس ادعاهای یک دیپلمات سابق کره شمالی، دولت پیونگ یانگ در سال 1999 از اسراییل 1 میلیارد دلار خواسته تا انتقال فناوری موشکی به ایران و سایر کشورهای دشمن اسراییل را متوقف کند.

 به نقل از وب سایت " روزنامه وال استریت ژورنال" آمریکا، " تائه یونگ هو" دیپلمات سابق کره شمالی ادعا کرده است سفیر کره شمالی در دیدار با همتای اسراییلی خود در شهر استکهلم سوئد این درخواست را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش سفیر وقت کره شمالی در سوئد در زمستان سال 1999 در دیدار با همتای اسراییلی خود در کافه‌ای در استکهلم از او خواسته در ازای عدم انتقال فناوری موشکی به ایران و سایر کشورهای دشمن اسراییل (نظیر سوریه) تل آویو 1 میلیارد دلار پول به دولت کره شمالی بدهد.

اسراییل این درخواست را رد کرده اما چند روز بعد رژیم تل‌آویو کمک‌های غذایی را روانه کره شمالی کرده است.

کره شمالی در دهه 1990 و پس از فروپاشی شوروی مواجه با یک قحطی گسترده بود که تخمین‌ها حاکی از مرگ حدود 2 میلیون شهروند این کشور در سال‌های قحطی حکایت دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اتهام دریافت فناوری موشکی و هسته‌ای از کره شمالی را رد کرده و بر بومی بودن قابلیت موشکی خود تاکید دارد، اما برخی تحلیل‌گران غربی مدعی‌اند دولت کره شمالی در توسعه فناوری موشک‌های بالستیک ایران نقش داشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 19 تیر 1397 ، کدخبر: 619804،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
ایران از همان ابتدا این فناوری هارا خودش به دست آورده است , شاید با کره همکاری هایی را داشته ولی بنیان گذار آن خودش بوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
کره ی شمالی کاش بتونه با این دوستی خاله خرسه حق امریکا و اسرائیل رو بذاره کف دستش
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
این یک بولوف بزرگ است
تکنولوژی موشکی متکی به جوانان ما ایرانیان است
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
کره شمالیم فکر کرده خیلی زرنگه میخواد اینجوری باج بگیره؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین