پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
پروژه قطار شهری اهواز پس از 13 سال از کلنگ‌زنی، نهایتا به جایی رسیده است که مسؤولان می گویند به دلیل بدهی‌ها و اختلافات راکد مانده است.

شعار سال: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز امروز اعلام کرد در حال حاضر پروژه قطار شهری اهواز به دلیل بدهی‌ها و اختلافات در واقع راکد است اما در هر حال پیگیری هستیم که تصمیم نهایی در خصوص ادامه و یا خاتمه کار اتخاذ شود.

این خبر ناامیدکننده در صورتی منتشر شد که وی همین چندی پیش گفته بود در صورت تأمین اعتبارات پیش‌بینی می‌شود که فاز اول خط یک مترو اهواز تا 18 ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

تکرار وعده‌ها به مترو اهواز

ناامیدی از اتمام متروی اهواز در حالی است که محمدباقر نوبخت در اردیبهشت‌ماه در سفر به اهواز وعده داد آماده شدن قطعه باقیمانده از قطار شهری اهواز یکی از اولویت‌های دولت و سفر مسؤولان سازمان برنامه‌وبودجه به خوزستان خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تأکید کرد برای تکمیل 11 کیلومتر باقی‌مانده از متروی اهواز قرار است ظرف کوتاه‌ترین زمان تمهیدات لازم اندیشیده شود و مشکلات نوع تضمین آن در بانک مرکزی رفع شود.

تلاش برای بهره‌برداری از فاز نخست قطار شهری اهواز تا پایان سال 97

علاوه بر این استاندار خوزستان اعلام کرده بود در تلاش هستیم فاز اول قطار شهری اهواز تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

شریعتی گفته بود هم شهردار اهواز و هم مدیرعامل مترو قول داده‌اند که فاز اول قطار شهری که حدفاصل سه‌راه فرودگاه تا مصلی است ریل‌گذاری شده و راه‌اندازی می‌شود.

 تعهدات سالانه دولت به‌منظور تأمین اعتبارات پروژه قطار شهری بیش از 500 میلیارد تومان است و کل پروژه به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد، دولتی فعلی نیز ظرف پنج سال گذشته تنها 100 میلیارد تومان به‌قطار شهری اهواز پرداخت کرده است.

پروژه قطار شهری اهواز در سال 84 هم‌زمان با استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز باهدف کاهش ترافیک‌ها کلان‌شهرهای مرکز استان‌ها کار خود را آغاز کرد و باگذشت 13 سال از کلنگ زنی پروژه قطار شهری اهواز، این پروژه نهایتاً به جایی رسیده است که مسؤولان می‌گویند به دلیل بدهی‌ها و اختلافات راکد مانده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 18 تیر 97، کد مطلب: 13970417000526، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
13 ساللل؟ واقعا برای این همه روزهایی که گذشت و تو این مدت هزار تا اعبتار بیهوده به جاهایی که نباید اختصاص پیدا کرد چه جوابی برای مردم اهواز داریم؟
خوزستان همیشه واقعا ستم دیده بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
دیگه هر کاری هم کرده باشین تا الان بعد از 13 سال عدم رسیدگی نابود شدع
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین