پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
چهلمین و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت رشت در حالی برگزار شد که مسئولان برضرورت ساماندهی بازارچه های محلی و خصوصی در این شهر تأکید و خواستار نیازسنجی برای راه اندازی این بازارچه ها شدند.

شعار سال: بعدازظهر یکشنبه چهل و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت به ایجاد بازارچه های خصوصی در رشت اشاره کرد و گفت: برخی از بازارچه های شهر رشت در حال حاضر نیمه تعطیل بوده و باید با برنامه ریزی های مناسب مشکلات این حوزه را برطرف کنیم. زیرا ایجاد اشتغال در بازارچه ها می تواند در راستای رفع بیکاری بسیار تأثیرگذار باشد.

فاطمه شیرزاد با اشاره به راه اندازی بازارهای هفتگی، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون این امر اجرایی نشده و در برخی از محلات رشت از جمله پاره بیجار حمیدیان و غیره بازارهای هفتگی بدون نظارت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه از وجود بازارچه های خصوصی باید به طور بهینه استفاده شود، افزود: نباید فقط به افتتاح بازارچه ها اکتفا کنیم، بلکه باید برای رونق آن نیز برنامه ریزی کنیم.

شیرزاد بازارچه های خصوصی شهرداری رشت را یک ظرفیت مناسب به منظور ایجاد اشتغال دانست و گفت: متاسفانه در حوزه بازارچه های خصوصی عملکرد خوبی نداشته ایم و حتی سرمایه گذاران این حوزه نیز از این موضوع ناراضی هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد بازارهای سنتی در رشت، افزود: جذب سرمایه گذار در شرایط مالی فعلی شهرداری رشت در روند اجرای پروژه های عمرانی بسیار تاثیرگذار است.

ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت بازارهای محلی

یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه اظهار کرد: بیش از یک کیلومتر بازار محلی در مسیر پاره بیجار حمیدیان رشت ایجاد شده و باید بر نحوه فعالیت این بازارها نظارت بیشتری انجام شود.

محمد حسن عاقل منش با تاکید بر حمایت از فعالیت بازارچه ها، افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری رشت به منظور ساماندهی بهتر به این بازار ورود کند.

راه اندازی بازارچه ها در نقاط مشخص شهر

بهراد ذاکری درباره نحوه فعالیت بازارچه های خصوصی در رشت بر ضرورت نیازسنجی برای راه اندازی این بازارچه ها تأکید کرد و گفت: ایجاد بازارچه های محلی در نقاط مختلف رشت از جمله انتظارات اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی است.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت باتأکید برلزوم حضور فعال سد معبر در کنار این بازراچه ها، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دست فروشان در نقاط مشخصی مشغول فعالیت هستند.

ایجاد بازارچه های جنگلی و صنایع دستی

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ایجاد بازارچه های جنگلی و صنایع دستی در رشت، اظهار کرد: سرمایه گذاران متعددی در راستای ایجاد بازارچه ها توسط سازمان شناسایی شده اند.

مریم گل احضار با بیان اینکه برخی از مناطق از جمله سرای آهنی جذابیتی برای سرمایه‌گذاری ندارد، تصریح کرد: سرمایه گذار تمایلی برای اینکه در حوزه جابجایی دستفروشان در این بخش از بازار ورود کند ندارد و معتقد است که باید شرایط لازم توسط شهرداری به منظور سرمایه گذاری فراهم شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 17تیر 97، کدمطلب: 4342037، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
بازار چه های خصوصی میتونه اشتغالزای هاای روستایی رو همراه بازار های فروش خوب کنه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین