پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق پنج سال است که از شب به روز منتقل شده و دلیل آن ورود سیستم‌های سرمایشی گازی است از اختلاف چهار هزار مگاواتی پیک روز با شب خبر داد.

 

شعار سال: همایون حائری با تأکید بر اینکه پیک مصرف برق در سال گذشته ۵۵ هزار و۴۴۳ مگاوات بود و این عدد در سال جاری به ۵۵ هزار و ۴۳۲ مگاوات رسیده است، ادامه داد: سال‌ها است که با ورود سیستم‌های سرمایشی غیر استاندارد پیک مصرف برق از شب به روز منتقل شده است.

 

 

وی اضافه کرد: اختلاف پیک روز با پیک شب در برخی اوقات به چهار هزار مگاوات می‌رسد و این نشان می‌دهد که مصرف ۲۰ هزار مگاوات توسط سیستم‌های سرمایشی یک عدد بزرگ است و باید بر روی آن اقدام مشخصی صورت گیرد و کنترل شود.

 

حائری گفت: اگر صرفه‌جویی و کنترل مصرف در ادارات دولتی صورت نمی‌گرفت قطعاً با مشکل خاموشی بیشتری مواجه می‌شدیم اما خوشبختانه ۱۶۰۰ مگاواتی که از نصب ۱۴ تا ۱۵ توربین گازی به دست می اید از این مسئله جلوگیری کرد.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بایستی در سیستم‌های سرمایشی اصلاح صورت پذیرد و تجهیزات مناسب در اختیار مشترکین قرار بگیرد، ادامه داد: در بحث صنایع هم باید برای آن ها سقف مصرف مشخص شود و هم اکنون در حال تدوین آن هستیم تا صنایع ما قیمت واقعی برق را پرداخت کنند.

 

حائری با اشاره به اینکه اگر در جریان قطع برق به مشترکین خسارتی وارد شود می‌توانند این خسارت را مطالبه کنند، بیان داشت: مشترکین با مراجعه به مراکز و پس از بررسی‌های لازم حتماً خسارت خود را دریافت خواهند کرد که برای پرداخت این خسارات نیز چارچوب‌های از قبل تعریف شده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 18 تیر 97، کد مطلب: 13970413000868، www.farsnews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
مردم با با این حال توانسته اند تا حد بسیار زیادی مدیریت مصرف داشته باشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین