پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ارتقای عملکرددستگاه قضایی مستلزم توانمندسازی سیستم های نظارتی است.

شعار سال: حجت الاسلام محمدصادق اکبری شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که قوه قضاییه دارای ساختاری قاضی محور است؛ مدیریت و صیانت از منابع انسانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برشمرد و یادآور شد: با توجه به عملکرد مطلوب و کارنامه قابل دفاع قضات فرهیخته و پرتلاش مجموعه قضایی استان هرمزگان خوشبختانه شاهد کسب موفقیت های قابل توجهی در عملکرد دادگستری استان در ارتقاء شاخص های استحکام و اتقان آراء، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی ها می باشیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نقش و جایگاه ویژه نظارت و بازرسی در حفاظت از شأن و جایگاه دستگاه قضایی یادآور شد: ارتقای عملکرد دستگاه قضایی مستلزم توانمندسازی سیستم های نظارتی است و قوه قضائیه از طریق اعزام هیأت های بازرسی دادسرای انتظامی قضات به موازات هیأت های نظارت دستگاه قضایی هر استان و همچنین نظارت رئیس کل دادگستری استان ها به اعمال نظارت و بازرسی از کارکنان قضایی مبادرت می نماید که این اقدام ؛بستری مناسب در جهت اعتمادسازی و اطمینان بخشی از عملکرد قوه قضائیه در فضای عمومی جامعه را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان ، ارتقاء سلامت دستگاه قضایی و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را هدف مبنایی قوه قضاییه عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم نظارت در حوزه اخلاق فردی و سازمانی به منظور پاسداری از حقوق عامه اظهارداشت: آنچه در جریان بازرسی از واحدهای قضایی استان هرمزگان مشهود است، توجه به نظم ، دلسوزی ، قاطعیت و مدیریت زمان از سوی اعضای هیأت بازرسی است.

وی در ادامه یادآور شد: بازرسی های صورت گرفته از دستگاه قضایی استان هرمزگان توسط هیأت بازرسی دادسرای انتظامی قضات مبین تکمیل فرآیند نظارت و رفع نواقص و چالش ها است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: تعداد ۱۶۸ نفر از قضات در دستگاه قضایی استان هرمزگان مشغول به کار می باشند که از این تعداد ۲۹ نفر مدیران قضایی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که به دلیل کمبود نیروی انسانی حدود ۳۴ درصد از پست های قضایی استان هرمزگان بلاتصدی می باشند تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان مصمم است با تکمیل کادر قضایی خود از طریق آزمون و جذب اختصاصی گام های مؤثری به منظور تسریع در روند دادرسی ها و کاهش حجم موجودی پرونده های قضایی بردارد.

شایان ذکر است: در خاتمه این مراسم از خدمات دوازده نفر از قضات نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان با اهداء لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد و آقایان؛ عارف اکبری ، بهروز درویشی ، فرهاد دیده بان ، امیرحسین رحیمی ،رضا سلامی ، محمد شنبه زاده، محمد رضا شهریاری نژاد ، حسین عباسی، مرتضی فیروزی ، امیرحسین فیوضی ، سید محمد موسوی و خانم وجیهه خیرخواه به عنوان قضات برگزیده استان هرمزگان معرفی شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار 17تیر 97، کدمطلب: 4341429، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سیستم های نظارتی ما در این چند سال مانند سایر دستگاه ها ضعیف عمل کرده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین