پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۷۹هزار تن برنج وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸درصد کاهش داشته است.

شعارسال: مسیح کشاورز میزان واردات برنج در سه ماهه نخست سال گذشته را ۴۱۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: از اسفند ماه سال گذشته ثبت سفارش واردات برج آزاد شد و تا ۳۱خردادماه ادامه داشت.

وی یادآور شد: میزان ثبت سفارش به معنای میزان واردات نیست چرا که به دلایل مختلفی سطحی که سفارش شده، محقق نمی‌شود.

کشاورز مشکلات ارزی و تاخیر در حل این مشکل تا زمان ممنوعیت واردات برنج را مهمترین دلیل کاهش واردات در سه ماهه نخست سالجاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه GMP با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده برطرف شد تا واردات آسان‌تر شود اما، چون با تاخیر بود برای این فصل از واردات کاربرد ندارد و برای سال بعد قابل استفاده است.

به گفته کشاورز؛ قرار بود با رفع مشکل GMP واردت برنج علاوه بر کشورهای هند و پاکستان از تایلند نیز انجام شود اما، این امر به سال بعد موکول شد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در پاسخ به این پرسش که مشکلات مطرح شده و کاهش واردات کشور را با کمبود برنج رو به رو نخواهد کرد، گفت: 15 روز تا آغاز فصل ممنوعیت واردات برنج باقی مانده است، انجمن تمام توان خود را بکار می‌گیرد تا کسری به وجود آمده را در این مدت جبران کند.

کشاورز در پایان تاکید کرد: بخشی از واردات برنج توسط شرکت‌های دولتی انجام می شود امیدواریم با توجه به بهره مندی این شرکت‌ها از حمایت دولت بخشی از کسری توسط آن‌ها جبران شود.

 هم اکنون در کشور حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج تولید و حدود ۸۰۰هزار تن تا یک میلیون تن برنج برای تامین نیاز وارد می‌شود. بر اساس آمار ۶۳درصد از اقشار مختلف جامعه برنج خارجی مصرف می‌کنند و توانایی خرید برنج داخلی را ندارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: 19 تیر 1397 ، کدخبر: 284273،www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
این میتونه خبر خیلی خوبی برای برنجکاران ایرانی باشه و فرصتی برای اون ها که کیفیت رو بالاتر ببرند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
افزایش تولید داخلی برنج باعث شده که میزان این واردات کاهش بیشتری داشته باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
خودکفا شدن همه جورش تو این تحریم سوده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
برنج محصولیه که اب زیاد مصرف میکنه وقتی که کشور نا توی کم ابیه چرا واردات رو بیشتر نکنیم و زمین های زراعیمون رو به کشتهای مثل گندم اختصاص ندیم؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین