پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: بهره بردارانی که در محدوده طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان قرار دارند در اولویت طرح سند دار کردن اراضی قرار دارند که امیدواریم تا پایان نیمه اول سال آینده سند اراضی آنان صادر شود.

شعار سال: اورنگی در جلسه ساماندهی اراضی کشاورزی سیستان با اشاره به اینکه طرح بزرگ انتقال آب با لوله به اراضی سیستان و طراحی نقشه کاداستر انجام شده است، گفت: تعیین تکلیف اراضی کشاورزی منطقه و تسریع در سامان‌دهی آن در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اسناد و املاک کشور قرار دارد و این طرح به زودی با هماهنگی های انجام شده عملی می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در سامان‌دهی اراضی با توجه به نقشه کاداستر انجام شده در سیستان، اراضی روستا به روستا و تحت یک پلاک اصلی به نام دولت، ثبت و سپس به بهره برداران به صورت مجزا سند واگذار می‌شود. از آنجا که مردم این منطقه بر اثر خشکسالی دچار مشکلات اقتصادی شده اند نیاز است تا دولت بخشی از هزینه‌های واگذاری سندها را تامین کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به خشکسالی شدید در منطقه انتظار می رود به رفع مشکلات عدیده مردم به ویژه کشاورزان و دامداران و تامین آب و علوفه برای دام ها به عنوان ضروری ترین نیازهای منطقه توجه ویژه شود.

کیخا افزود: به منظور سامان‌دهی اراضی کشاورزی سیستان گزارش کارشناسی از محدودیت ها و موانع توسط مسئولان امر تهیه شود تا مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون و مقررات به حل و فصل مشکلات اقدام کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بر اساس قوانین و مقررات اصلاحات اراضی، ساماندهی۲۱۰هزار هکتار زمین کشاورزی در۱۴۷پارچه آبادی سیستان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

مجتبی پیری در نشست هماهنگی و سامان‌دهی مالکیت۲۱۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت سیستان افزود: به منظور تعیین تکلیف باقی‌مانده عرصه های مشمول قوانین و مقررات اصلاحات اراضی، سامان‌دهی۱۴۷پارچه آبادی باقی‌مانده دشت سیستان که به دلیل خشکسالی تعیین تکلیف نشده بود در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای آغاز کار ابتدا نقشه برداری هوایی۲۶۰هزار هکتار از اراضی انجام و متعاقب آن تعیین نقشه های کاداستر نیز در ۲۱۰هزار هکتار آغاز شد و در سال گذشته به پایان رسید. همچنین اطلاعات لازم در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک قرار گرفت تا سامان‌دهی مالکیت اراضی برای۵۰هزار بهره برداران منطقه سیستان محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که ۲۰۰۰ پرونده، تکمیل و برای انجام تشریفات ثبتی به اداره ثبت اسناد و املاک محل معرفی شده است، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر برای تسهیل در ثبت و تامین تجهیزات و امکانات لازم در تسریع روند کار سامان‌دهی اراضی شد.

پیری افزود: به منظور ساماندهی مالکیت اراضی برای۵۰هزار بهره بردار شمال استان، اطلاعات لازم در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان های شمال استان قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 17 تیر 97، کد مطلب: 1982: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
وقتی زمینی سند دار بشه راحت تر میشه برای اینده اب رسانی بهش برنامه ریزی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین