پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
رئیس شورای تامین دام کشور گفت: برخی واردکنندگان گوشت گرم گوسفندی به دلیل تخلف، مشمول جریمه های سازمان تعزیرات شدند زیرا بنا بود با دریافت ارز دولتی گوشت گرم به کشور وارد کنند در حالی که آن را صرف خرید گوشت منجمد کرده اند.

شعار سال: «منصور پوریان» بروز این مشکل را ناشی از نداشتن شناخت کافی برخی شرکت ها از بازار گوشت در کشورهای هدف دانست.
وی اظهار داشت: گوشت گرم گوسفندی با ارز دولتی برحسب نیاز بازار وارد و به طور مستقیم در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد، بنابراین به سهولت امکان فروش این محصول به شکل آزاد نیست.
به گفته وی، هرکیلوگرم شقه گوشت گرم گوسفندی استرالیایی با قیمت ۳۰ هزار تومان و گوسفند اوراسیایی با قیمت ۲۹ هزارتومان در بازار عرضه می شود و با وجود نوسان نرخ ارز تغییر قیمتی در این محصولات نداشته ایم.
وی با بیان اینکه گوشت منجمد گوسفندی و گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی وارد می شود، تصریح کرد: برای گوشت های منجمد گوسفندی و گوساله مشکل قیمت گذاری آزاد را داریم و چون با قیمت دولتی عرضه نمی شوند که امیدواریم در بخش واردات گوشت منجمد نیز این مهم محقق شود تا با افزایش بی دلیل قیمت ها مواجه نشویم.
پوریان با اشاره به تخلف برخی شرکت ها و واردات گوشت منجمد به جای گوشت گرم به کشور، اظهار داشت: رسیدگی به این تخلفات و برخورد با آنها در دستور کار دولت است.
رئیس شورای تامین دام کشور افزود: واردات برای تامین نیاز داخلی است بنابراین آن میزان ارز دولتی تخصیص یافته به واردات گوشت گرم گوسفندی متعلق به این محصول است و نباید شرکتی واردات کالای دیگر انجام بدهد.
وی ادامه داد: حضور شرکت های تخصصی در امر واردات مهم است زیرا شرکتی که در استرالیا دارای قدمت کاریست دام مورد نیاز را با مناسب ترین قیمت خریداری و وارد می کند اما حضور شرکت های جدید خود سبب ایجاد بازارهای جدید و تنش قیمتی در بازار می شود.
پوریان اظهار داشت: اکنون تجار ایرانی در بازار قزاقستان و گرجستان برای تامین دام خود دچار مشکل شده اند.
رئیس تامین شورای دام کشور گفت:سال گذشته ۱۹ هزار تن واردات گوشت گوسفندی به کشور انجام شد که چهار هزارتن آن گوشت منجمد گوسفندی و ۱۵ هزارتن گوشت گرم گوسفندی بوده است که به نظر می رسد با توجه به تشدید خشکسالی، امسال میزان واردات به ۲۰ هزارتن گوشت گوسفندی برسد.
وی با استقبال از اقدام دولت در انتشار فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی افزود: این کار علاوه بر شفافیت در بازار و اقتصاد، منجر به رصد کالا از مبدا تا مقصد می شود و امیدواریم این رویه استمرار یابد.
پوریان بر این باور است که رصد کالاهای وارداتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم باید بدانند که چه میزان ارز دولتی، برای واردات چه نوع کالایی تخصیص یافته و این کالا در کجا عرضه و به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا و به دنبال دستور هفته گذشته رئیس جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر شفاف شدن کسانی که ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ برای واردات دریافت کردند، بانک مرکزی دهم تیرماه نخستین فهرست از دریافت کنندگان ارز را منتشر کرد.
این فهرست نشان می داد بخشی از منابع ارزی صرف واردات اقلام خوراکی همچون گوشت، برنج و کره، دارو، ملزومات پزشکی، نهاده های بخش کشاورزی همچون کنجاله ذرت، سویا و ذرت و نیز کودهای شیمیایی، لوازم خانگی، تلفن همراه، کالای مرتبط با فناوری اطلاعات و کامپیوتر، موز، انواع حبوبات شامل عدس، لوبیا، نخود، تایر، لوازم خانگی و کاغذ شده است.
در این فهرست اسامی ۶۳ شرکت در بحث واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز دولتی آمده است که بیشترین میزان تخصیص ارز با رقمی بالغ بر ۱۷ میلیون و ۷۷ هزارو ۸۰ یورو به شرکت آریا محتشم شرق اختصاص دارد و سه شرکت بزرگ واردکننده گوشت گرم گوسفندی و صاحب نشان، در مجموع بیش از ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۹۶ یورو ارز دولتی دریافت کرده اند.
سالیانه نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک یک میلیون تن است که ۸۴۰ هزار تن آن از محل تولیدات داخلی و بیش از ۱۰۰ هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اگروفود، تاریخ 14 تیر 97، کد مطلب: 1982: www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
همه دوست دارند از این شرایط به نفع خود استفاده از وضع را از اینی که هست بدتر کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
باید با انها برخورد جدی شود
انها همگی دارند امنیت تولید کننده ها را به مخاطره می اندازند واقتصاد کشور را نابود می کنند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین