سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
بسياري از مواد غذايي که ما آنها را مواد غذايي سالمي مي‌دانيم ممکن است آن‌گونه که تصور مي‌کنيم ارزش غذايي نداشته باشند.
شعارسال: موارد زير از اين نوع مواد غذايي هستند:

نوشيدني‌هاي ورزشي

زماني که فعاليت بدني چشمگيري نداريم، اين نوشيدني‌ها سديم و شکر اضافي زياد و غير ضروري وارد بدن مي‌کنند. يک بطري بزرگ از اين نوشيدني‌ها حاوي 480 ميلي‌گرم سديم است که معادل 5/1 برابر نياز روزانه يک فرد است. اين ميزان سديم بسيار زياد است و مي‌تواند باعث افزايش فشارخون و در نتيجه بيماري‌هاي قلبي شود. محتواي قند اين نوشابه‌ها نيز 56 گرم و معادل 14 قاشق مرباخوري است که بيشتر از حداکثر ميزان مجاز مصرف است. مطالعات نشان مي‌دهد مصرف نوشيدني‌هاي ورزشي اضافه وزن و چاقي را در بزرگسالان و کودکان به دنبال دارد.

ميوه‌هاي خشک

افزون بر محتواي اضافي شکر، ميوه‌هاي خشک حاوي مواد نگهدارنده‌اي مانند دي اکسيد سولفور هستند تا مدت زمان ماندگاري آنها افزايش يابد. دي‌اکسيد سولفور مي‌تواند واکنش‌هاي آلرژيک مانند حملات آسمي، سردرد يا حالت تهوع را در افراد حساس به اين ماده شيميايي درپي داشته باشد.

چيپس موز

هرچند چيپس موز ممکن است بي‌ضرر به نظر برسد اما يک وعده از اين ماده غذايي حاوي نزديک به 10 گرم چربي اشباع است. در واقع چيپس موز از نظر غذايي تفاوت زيادي با چيپس سيب زميني ندارد. پختن قطعات موز بهتر است در فر با دماي پايين انجام شود تا از افزايش ميزان قند و ديگر ترکيبات مضر در آن جلوگيري شود.

شير کم چرب

شير کم چرب بسياري از خواص مفيد شير کامل را ندارد. درست است که اين نوع شير شما را از شر چربي اضافي خلاص مي‌کند، اما درواقع شما ويتامين‌هاي ضروري شير را نيز از دست مي‌دهيد. به طور کلي شير کم چرب حاوي خواص غذايي پاييني است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1397 ، کدخبر: 120180707085240487 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین