پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
عضو هيئت رئيسه اتحاديه گياهان دارويي ايران گفت: نبود متولي واحد از جمله مشکلات جدي اين صنعت در کشور است.
شعارسال: محمد علي رضايي در برنامه «خانه تا کارخانه» راديو اقتصاد افزود: شکوفايي صنعت گياهان دارويي مستلزم مديريت، برنامه ريزي و سياست گذاري يکپارچه و صحيح در اين حوزه است.

وي ادامه داد: ايران به دليل شرايط اقليمي و جغرافيايي رويشگاه گستره وسيعي از گياهان دارويي و در گذشته نيز منبع توليد و مصرف گياهان دارويي بوده است.

عضو هيئت رئيسه اتحاديه گياهان دارويي ايران گفت: اين صنعت در بحث ارزآوري، اشتغال، صادرات، درآمدزايي، ايجاد ارزش افزوده بالا، توليد ثروت و بسياري موارد ديگر در کشور نقش آفرين است.

وي افزود: گياهان دارويي در بحث سلامت و اقتصاد کشور بسيار حائز اهميت است از اينرو ضرورت ايجاب مي کند برنامه ريزان و سياست گذاران کلان کشور به اين صنعت بيش از گذشته توجه داشته باشند.

رضايي در بخش ديگري از سخنان خود صدور گياهان دارويي به‌صورت خام را از ديگر ضعف‌ها در اين عرصه برشمرد و بر ضرورت انتقال تکنولوژي به روز جهت فرآوري گياهان مدنظر با حمايت دولت در کشور تاکيد کرد.

وي تصريح کرد: صنعت گياهان دارويي در دنيا به شدت در حال رشد و توسعه است از اينرو مي طلبد ايران نيز با بهره گيري از امکانات، توانمندي ها، منابع عظيم طبيعي، انساني و همينطور با استفاده از فناوري هاي روز به سطح قابل قبول در اين عرصه دست يابد.

عضو هيئت رئيسه اتحاديه گياهان دارويي ايران گفت: توسعه کشت و صنعت گياهان دارويي همچون ساير فعاليت ها نيازمند عزم ملي، تلاش پيگير، همکاري، همدلي و اقدامات همه جانبه تمامي فعالان و متوليان امر است.

وي در ادامه افزود: گياهان دارويي قابليت‌هاي بسيار بالايي در ايجاد اقتصادي پويا و درآمد حاصل از توليد ناخالص ملي دارد بطوري که بکارگيري اين گياهان در صنايع دارويي، غذايي، آرايشي، بهداشتي و ساير فرآورده‌هاي مرتبط علاوه بر اثرات مفيدي که در توسعه و ترويج فرهنگ مصرف اين گياهان سودمند دارد مي تواند بعنوان پتانسيل بالقوه در ايجاد درآمدهاي ارزي، اشتغال و غيره در جامعه شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 17 تیر 1397 ، کدخبر: 20180708154833726 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین