پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
یک مسؤل وزارت بهداشت از اصلاح ویزیت پزشکی در ایران خبر داد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک نیز کامل شده است و برای مردم پیامک ارسال می‌شود، همچنین وی نسبت به اتفاقی که رشته پزشکی را تهدید می‌کند ابراز نگرانی کرد.

شعارسال: دکتر علی اکبر حقدوست با اشاره به اینکه سیستم سلامت ایران خودش بیمار است، اظهار داشت: چون سیستم‌های سلامت‌های دنیا بیمار است ولی سیستم سلامت ایران به راحتی درمان نمی‌شود ولی در مجموعه اوضاع نظام‌های سلامت دنیا خوب نیست که بخواهند خدمات بهتر درمانی ارائه دهند.

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه سازمان بهداشت جهانی نیز بدون اطلاع منابع خود را تغییر می‌دهد مثلا زمانی که ما دانشجو بودیم عنوان می‌شد به ازای هر 1000 جمعیت؛ یک پزشک عمومی نیاز است ولی هم اکنون چنین اطلاعاتی در خروجی سازمان بهداشت جهانی وجود ندارد.

تهدیدی در انتظار پزشکان

حقدوست با اشاره به اینکه ما برای آینده در حال برنامه ریزی می‌کنیم که براساس تجربیات گذشته‌ها است، افزود: علم دنیا به شدت در حال تغییرات است، و یکی از سوالات این است که آیا نرم افزارها در آینده جای پزشکان را خواهند گرفت همچون رشته‌های معماری؛ بنابراین آیا به زودی زود خیلی از مسولیت‌های پزشکان عمومی و متخصصان را موبایل‌ها و نرم افزارها خواهند گرفت؟ و این تهدیدی برای پزشکان است.

انقلاب بزرگ در پزشکی رخ می‌دهد

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سرعت آنقدر بالا رفته است که در برخی موارد در حال درجا زدن هستیم به ضرورت آموزش‌های IT پرداخت و گفت: ما با یک انقلاب بزرگ در حوزه پزشکی خواهیم بود و آمادگی مواجه با آن را نداریم.

جراحی‌های ربات در ایران

حقدوست در نخستین نشست از مجموعه «نشست‌های موضوعی نظام سلامت» انجمن‌ پزشکان عمومی ایران به انجام جراحی‌های با ربات که در کشور ما نیز شروع شده است، گفت: در آینده چنین خدماتی بسیار رشد خواهد کرد و می‌طلبد در این حوزه توجه بسیار شود و در حوزه پزشک خانواده به این مسئله پرداخته شود.

چرا نمی‌توانیم با هم کار کنیم

وی ادامه داد: ما یک دردهای اجتماعی داریم از جمله اینکه به صورت تیمی نمی‌توانیم کار کنیم، مستند نمی‌توانیم کار نمی‌کنیم، و بلند مدت نیز نمی‌توانیم برنامه ریزی کنیم و اگر سه و چهار نفر بخواهند با هم کار کنند دچار مشکل می‌شوند که مسلما در وزارت بهداشت نیز این مشکل وجودی دارد.

معاون برنامه ریزی، راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: باید همانطور که جامعه پزشکی منافع صنفی خود را لحاظ می‌کنند به فکر منافع سلامت کشور نیز باشد.

آینده طرح تحول سلامت

حقدوست درباره وضعیت طرح تحول سلامت تصریح کرد: به هیچ عنوان طرح تحول سلامت غروب نکرده است، البته برخی بسته‌های طرح تحول سلامت برای پزشکان کمرنگ تر شده است که کمبود مالی دلیل آن بوده است ولی وزیر بهداشت در دوره جدید معاونان خود را از منتقدین این طرح انتخاب کردند ولی با این وجود روح طرح تحول سلامت با ارائه راهکارهایی حفظ شده است که مهمترین آن این است که فشار مالی سلامت به مردم نیاید و هر چه این هدف را دنبال کند همان طرح تحول سلامت است.

جزئیات تکمیل پرونده الکترونیک سلامت

وی درباره پرونده‌های الکترونیک نیز توضیح داد: در این این سیستم هر ایرانی خدمت دریافت کند برای او پیامک خواهد آمد که چه اقدامی برای او صورت پذیرفته است و باید چه اقدامی انجام دهد و پرونده الکترونیک سلامت در سطح یک کامل شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20تیر 1397 ، کدخبر:1773264 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
همیشه مهندسی که بهش کمتر توجه شد در تاریخ شگفتی افرید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
به جای فکر کردن به جایگزن شدن ربات ها به جای پزشک ها به فکر خدمات ضعیف بیمارستان هایدولتی باشید
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
طرح نسخه الکترونیک و ... طرح جالبی میتونه باشه ایجوری دکتر ها از سوابق بیماری مریضشونم مطلع خواهند بود
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین