پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
همانطور که می دانیم با پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن ربات ها و ماشین آلات به جای انسان، مشکلات قابل حل می شود و کارهای سنگین به عهده ماشین ها و ربات ها قرار می گیرد. اما پیشرفت تکنولوژی متوقف نخواهد شد و کم کم تبدیل به یک تهدید بزرگ برای انسان ها می شود چرا که با جایگزین شدن ربات ها، افراد زیادی کار خود را از دست خواهند داد.

شعار سال: این موضوع دارای دو بعد است، یک بعد آن مربوط به ساخت ربات های انسان نما و ماشین آلات است و بعد دیگر مربوط به نرم افزار و پیشرفت هوش مصنوعی است. به طور کلی بر اساس بررسی ها، تا پنج سال آینده 6% از شغل های ایالات متحده از بین خواهند رفت و به عهده ربات ها قرار خواهد گرفت. محاسباتی صورت گرفته است که نشان می دهد در آینده ای نزدیک 95% مردم شغل خود را از دست خواهند داد. اما در این شرایط چه اتفاقی برای مردم خواهد افتاد؟ مردم چگونه راهی برای کسب درآمد پیدا کنند و به زندگی خود ادامه دهند؟ در نتیجه، از این پس انسان ها باید مهارت هایی را پیش بگیرند که رباتی جایگزینشان نشود و در رشته های خود منحصر به فرد و متخصص باشند. در این مطلب تعدادی شغل هایی را معرفی می کنیم که به زودی توسط ربات ها انجام خواهد شد.

بازاریابی

بازاریابی یکی از شغل هایی است که به احتمال 99% حذف شده و مسئولیت این کار به ربات ها داده خواهد شد. برنامه های پیشرفته ای برای ارائه خدمات در بخش بازاریابی، برنامه ریزی شده است که تا سال 2024 اجرایی خواهد شد. در واقع پیشرفت بازاریابی کار پیچیده ای نیست و نیازی به هوش مصنوعی ندارد در نتیجه شاهد نتایج این پیشرفت خواهیم بود.

حسابداری

تبدیل شدن حسابداری به صورت خودکار موضوع عجیبی نیست زیرا تاکنون هم تغییراتی در زمینه حسابداری و پیشرفت آن صورت گرفته است که شاهد آن بوده ایم. احتمال حذف شدن این شغل برای انسان ها 98% است.

پذیرش

افرادی که در بخش پذیرش مشغول به کار هستند و از فن و مهارت خاصی بهره مند نیستند در نتیجه به راحتی می توان با ربات هایی خودکار، به همراه سیستم زمانبندی، منشی ها را کنار گذاشت و روش مدرنی را انتخاب کرد.


پیک

افرادی که مسئولیت تحویل اشیا مختلف را دارند؛ باید بسیار نگران باشند زیرا با ساخته شدن خودرو های بدون سرنشین، می توان مسئولیت پیک را به ماشین های و ربات ها منتقل کرد. انتظار می رود که تا سال 2024 تحولات عجیبی در راستای این شغل صورت گیرد.

شغل هایی که در بالا اشاره کرده ایم از جمله مواردیست که به تکنولوژی و مهارت بالایی نیاز ندارد و تاکنون پیشرفت هایی در راستای آن ها انجام شده است پس تا پنج سال آینده شاهد این جایگزینی خواهیم بود. اما اگر روند پیشرفت تکنولوژی ادامه یابد و سرعت رشد سیستم ها افزایش پیدا کند؛ شغل های حرفه ای دیگری نیز خواهند بود که به ربات ها منتقل می شوند برای مثال می توانیم ربات های وکیل، پزشک، معلم، پلیس، خلبان داشته باشیم که وظایف انسانی را به خوبی اجرا کنند. تاکنون نیز اقداماتی در این زمینه ها انجام شده است اما گسترش تکنولوژی و این جایگزینی ربات ها سال ها به طول می انجامد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سخت افزار، تاریخ 28 خرداد 96، کد مطلب: 18114: www.sakhtafzarmag.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین