پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: 50 درصد هزینه‌های اجرای طرح تراموا توسط دولت پرداخت می‌شود.

شعار سال: حکمت‌الله داوودی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه اسناد بالادستی و طرح جامع شهر قزوین در وزارت کشور به تصویب رسیده است، اظهار کرد: براساس همین تصویب اجرای طرح تراموا در دستور کار مسوولان شهری قزوین قرار گرفته است.

وی بیان کرد: 50 درصد هزینه‌های اجرای طرح تراموا توسط دولت پرداخت می‌شود و این فرصت خوبی است و باید مسوولان در راه‌اندازی آن تلاش کنند تا طرح با موفقیت عملیاتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده در مجموعه شهری، طرح جامع ترافیک، بازآفرینی محله راه آهن موجب شده که قزوین به عنوان پایلوت طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی انتخاب شود.

داوودی ابراز کرد: اجرای تراموا طرح مشترکی بین دولت و شهرداری است و تاکنون نیز چند جلسه کارشناسی برگزار شده و بعد از جمع‌بندی نظرات مقرر بر این شد که با شرکت چینی که سوابق خوبی در افتتاح پروژه‌های حضور دارد، تفاهم‌نامه‌ای امضا شود.

این مسوول بیان کرد: تراموا حد فاصل بین میدان مینودر تا نسیم شمال به مساحت 7.5 کیلومتر است که در راستای عملیاتی شدن آن با شرکت چینی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: مقرر شد طی جلسه‌ای مشاوران اجرای طرح تراموا در شورا نحوه و چگونگی طرح را برای اعضا تشریح کنند تا آن ها در روند اجرای کار قرار گیرند.

وی یادآور شد: اساسنامه سازمان قطار شهری قزوین و حومه به موجب ماده 84 قانون شهرداری و بند 15 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب، تاسیس و تایید می‌شود.

داوودی بیان کرد: وظایف و اختیارات سازمان نیز انجام هر نوع عملیات مطالعاتی و ساختمانی ضروری، خرید وسایل و ماشین‌آلات مورد نیاز، خرید و اجاره و تملک اراضی، املاک و همچنین پرداخت خسارت به مالکین املاک مورد نیاز با رعایت قوانین و مقررات است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: هدف از تشکیل سازمان یاد شده طراحی، احداث، بهره‌برداری و توسعه کمی و کیفی شبکه قطار شهری قزوین و حومه است.

وی بیان کرد: باید این اساسنامه در شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب برسد تا بتوانیم پیگیری‌های لازم را در راه‌اندازی تراموا انجام دهیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 تیر 97، کد مطلب: 13970416000543، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
حالا با همین اعتبار هم اگر همه اش خرج این مساله بشه تو استان با مدیریت بهینه میشه خیلی از این طرح رو جلو برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
طرح خوبیه هر چقدر راش بودجه در نظر گرفته بشه فایده داره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین