پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
رئیس شورای شهر تهران، تخلف در ساخت‌وساز و تغییر کاربری را ازجمله موارد فساد در شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: ۲۶هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده۱۰۰ در 2سال ۹۵ و ۹۶ تشکیل شده است. محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، ازجمله فسادها در شهرداری‌ تهران به تخلف در ساخت‌وساز و تغییر کاربری اشاره کرد و گفت: این فساد به یک اپیدمی در کل شهرهای ایران تبدیل شده، چرا که به‌دلیل کمبود نقدینگی، شهرداری‌ها می‌توانند از طریق کمیسیون ماده۱۰۰ تخلف در ساخت‌وساز را به پول تبدیل کنند و به همین دلیل با جدیت به موضوع رفع تخلفات ساخت‌وساز وارد نمی‌شوند.

شعار سال: رئیس شورای شهر تهران، تخلف در ساخت‌وساز و تغییر کاربری را ازجمله موارد فساد در شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: ۲۶هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده۱۰۰ در 2سال ۹۵ و ۹۶ تشکیل شده است. محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، ازجمله فسادها در شهرداری‌ تهران به تخلف در ساخت‌وساز و تغییر کاربری اشاره کرد و گفت: این فساد به یک اپیدمی در کل شهرهای ایران تبدیل شده، چرا که به‌دلیل کمبود نقدینگی، شهرداری‌ها می‌توانند از طریق کمیسیون ماده۱۰۰ تخلف در ساخت‌وساز را به پول تبدیل کنند و به همین دلیل با جدیت به موضوع رفع تخلفات ساخت‌وساز وارد نمی‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۶هزار پرونده تخلف ماده۱۰۰ در سال‌های‌۹۵‌و‌۹۶ تشکیل شده که تخلف‌ها حدود 5‌میلیون مترمربع بوده است، افزود: اگر به ۲۰درصد از تخلفات درشت که ۸۰درصد ارزش مالی تخلفات را شامل می‌شود، رسیدگی شود، هم منابع مالی قابل‌توجهی برای شهر تأمین می‌شود و هم شاهد کاهش تخلفات در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تخلفات، تغییر کاربری است، گفت: یکی دیگر از مراتب فساد ارتباط کارمندان با ارباب رجوع است که برای تسریع در انجام امورات، در فضای اداری رسم بوده که رشوه دریافت می‌شده است که خوشبختانه بنابر پیمایش‌های انجام شده در سال جدید این مقوله کاهش یافته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 18تیر 97، کدمطلب:22532، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین