پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مسیر بی آر تی تبریز پروژه‌ای که ۱۱ سال است هر سال یک پروژه جدید پیاده می‌کنند و هر بار تنها چند ماه دوام می‌آورد.

شعار سال: شهرداری تبریز همچون سایر کلان‌شهرها سالانه میلیاردها تومان از بیت‌المال و عوارض مردم را صرف خرید و یا نگهداری اتوبوس‌های درون شهری می‌کند.

با توجه به جمعیت 1/8 میلیونی تبریز و سفر درون‌شهری بالغ بر 500 هزار شهروند در هر روز، اهمیت مدیریت در شرکت واحد اتوبوسرانی روشن می‌شود.

با توجه به درآمد نسبتاً پایین بخش وسیعی از شهروندان تبریزی، تعداد زیادی از شهروندان ترجیح می‌دهند از اتوبوس برای تردد استفاده کنند.

پس از راه‌اندازی مسیر موسوم به بی‌.آر.تی در تبریز، انتقادهایی به این سیستم حمل و نقل شهری مطرح شده است که یکی از آنها کیفیت آسفالت مسیر میدان راه آهن تا میدان بسیج است.

موضوعی که تاکنون مدیران شهر با وجود قبول آن نتوانسته‌اند نسبت به رفع آن کاری اساسی انجام دهند.

این در حالی است که مدیریت شهر به ویژه شهرداران مناطق، سالانه هرکدام بالغ بر100 میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهر هزینه می‌کنند.

در سال‌های اخیر شهرداری میلیاردها تومان برای خرید اتوبوس از جیب مردم هزینه کرده که به نظر می‌رسد کیفیت پایین آسفالت خیابان‌ها می‌تواند یکی از دلایل اصلی عمر کم اتوبوس‌ها تلقی شود.

در صورت طی کردن مسیر میدان راه‌آهن تا میدان بسیج با بی‌.آر‌.تی حتماً از کیفیت نامناسب و گاهاً خجالت‌آور آسفالت به عنوان شهروند تبریزی تعجب خواهید کرد.

در حالی که شهرداری برای آسفالت کوچه‌های محلات و خیابان‌های فرعی میلیاردها ریال هزینه می‌کند، این سوال پیش می‌آید که آیا اهمیت مسیر بی‌.آر.تی برای مدیران شهر کمتر از سایر معابر است و اینکه چه زمان فکری برای حل این موضوع خواهد شد.

جالب اینکه برخی از مسوولان ارشد استان با وجود سوار شدن به اتوبوس‌های بی‌.آر.تی، از شهردار نخواسته‌اند آسفالت این مسیر را یک‌بار برای همیشه اصلاح کند.

وضعیت نامناسب مسیر بی.آر.تی تبریز که از سال 86 آغاز شده و از ایستگاه راه‌‌آهن تا سه‌راهی ولیعصر ادامه دارد، از زمان ایجاد تاکنون انتقاد شهروندان تبریزی را به‌دنبال داشته و هر سال این پروژه در دست بهسازی است.

از همان روز اول مسیر بی.آر.تی تبریز با مشکل مواجه شد، با وجود اینکه مسوولان شهرداری طرح‌های مختلف خود اعم از بتن غلتکی و آسفالت الیافی و .... را پیاده کرده‌اند، اما تا به امروز نتوانسته‌اند مسیر صاف را برای تردد این اتوبوس‌ها ایجاد کنند که همیشه از سوی شهروندان مورد پرسش بوده است.

حال سوال اینجاست آیا تبریزی که امسال( 2018) پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است، در بهسازی این مسیر واقعاً عاجز است؟

پروژه‌ای که ۱۱ سال است که هر سال یک پروژه جدید پیاده می‌کنند و هر بار تنها چند ماه دوام می‌آورد.

با وجود همه این مسائل، امیدواریم اعضای شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز برای یک‌بار هم که شده برای حفظ آبروی شهر تبریز مقابل مهمانان سوار این مسیر شده و به مشکلات این مسیر پایان دهند.

این وضعیت اتوبوس بی.آر.تی شهر اولین‌ها بود، شهری که اجازه نمی‌دهد اصفهان با خیال راحت شعار «اصفهان نصف جهان» را سر دهد، شهری که کباده پایتخت شدن را می‌کشد، شهری که در طول تاریخ پرچمدار فرهنگ و تمدن ایران زمین بوده است و ...

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 19 تیر 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۴۱۸۰۰۰۶۵۷ ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
ما هنوز باید تو ایران واقعا مشکل اسفالت داشته باشیم؟
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این اسفالت های بی کیفیت که فقط برای کم شدن هزبنه هاس وگرنه بودجه خوبی برای فضای شهری اختصاص میگیره
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
هنوز هم تو این مملکت داریم از مشکل اسفالت می نالیم بعد تازه ادعای توسعه هم داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین