پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خشونت در این استان رشد معنی داری پیدا کرده و تحقیقات نشان می دهد ۲۶.۴ درصد جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که این آمار آبستن حوادث زیادی در جامعه است.

شعار سال: عباس صادق زاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای آگاهی بخشیدن به جامعه به منظور حرکت به سمت زندگی اجتماعی بهتر است.

وی عنوان کرد: شعار امسال هفته بهزیستی «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» نام گذاری شده است.

صادق زاده بیان کرد: به دلیل اینکه نتوانستیم آگاهی لازم را به مردم بدهیم، امروزه سلامت اجتماعی در جامعه ما تهدید شده و نتوانسته ایم شرایط بهتر زیستن را به خوبی و در شان مردم ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: خشونت در استان کرمان رشد معنی داری پیدا کرده و تحقیقات نشان می دهد ۲۶.۴ درصد جامعه دچار یک نوع اختلال هستند که این آمار تکان دهنده آبستن حوادث زیادی در جامعه است.

وی تصریح کرد: آمار اعتیاد نوجوانان و زنان آمار بی جایی نیست و درگیر شدن نوجوانان به اعتیاد مواد صنعتی ناشی از پایین بودن دانش اجتماعی آنها است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خانواده نتوانسته نقش خود را به خوبی در تربیت فرزندان ایفا کند و درمان اعتیاد به مواد صنعتی سخت، زمان بر و هزینه بر است.

صادق زاده با اشاره به اینکه علائم افسردگی ۱۰ درصد در جامعه کاهش یافته است، بیان داشت: طبق آخرین تحقیق در یکی از محله های حاشیه ای شهر کرمان ۳۳ درصد زنان این منطقه در معرض خشونت های پرخطر قرار داشتند و خاموشی یک خانواده در قبال حقوق زن یک خشونت است که در جامعه در حال رخ دادن است.

وی گفت: امروزه خیلی از خانم ها در خانواده های معتبر با جایگاه اجتماعی بالا زندگی می کنند که دچار اعتیاد شدند و درمان سختی را دنبال کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: باید به جامعه آگاهی دهیم که راه حفظ زیبایی، نشاط، شادابی پوست و شادابی درونی مصرف مواد روانگردان نیست واین مواد بیشتر برای آنها مشکل ایجاد می کند.

صادق زاده تصریح کرد: شاید مصرف مواد مخدر در یک مقطع بسیار کوتاه اثرگذاری داشته باشد اما در بلند مدت تبعات بسیار زیادی برای فرد ایجاد می کنند که گاهی غیر جبران است.

وی عنوان کرد: ظرف ۱۰ روز در یکی از مرکز درمانی ما ۱۴ مورد دختر بین ۱۳ تا ۱۷ ساله را پذیرش کردیم که به مواد مخدر روانگردان و ال اس دی ها اعتیاد داشتند و هیچ یک از این افراد زمانی که درگیر این مواد شدند از اثرات این مواد هیچ اطلاعی نداشتند.

صادق زاده افزود: ترک مصرف مواد روانگردان صنعتی برای نوجوانان ۱۳ الی ۱۷ ساله سخت تر از افراد در رده سنی بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: این مسائل باید در جامعه بازگو شود زیرا این مسائل بخشی از واقعیت های جامعه است که متاسفانه اطلاع رسانی آن مغفول مانده و نگفتن این مسائل مشکلات دیگری را در جامعه ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: اگر در خصوص افزایش گرایش نوجوانان به ال اس دی ها و مواد مخدر گُل اطلاع رسانی نکنیم در آینده گرایش نوجوانان را به سمت خودکشی دسته جمعی خواهیم داشت.

صادق زاده ابراز داشت: مردم باید بدانند در زمینه مسائل اجتماعی باید آگاه تر باشند و حتی حاضر باشند برای آموزش در خصوص چگونگی کنترل فرزندانشان هزینه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 19 تیر 97، کدمطلب: 4343105، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
خوب در همه زمینه های فرهنگی وقتی به بن بست می رسیم باید یقه اموزش و پرورش ان شهر را بگیریم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین