پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی با تأکید بر نهادینه کردن شعار "نه به پلاستیک" در استان خراسان جنوبی خصوصاً شهر بیرجند از به صدا درآمدن زنگ خطر زباله‌های پلاستیکی در حاشیه شهر خبر داد.

شعارسال: کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی با موضع پسماند به همت محیط زیست خراسان جنوبی و حضور دکتر مهیار صفا رئیس گروه هماهنگی عمران روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بیرجند برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت:لازم است در استان در زمینه میزان و مصرف پلاستیک حساسیت ایجاد شود تا شعار "نه به پلاستیک" را نهادینه کنیم.


زنگ خطر زباله‌های پلاستیکی در حاشیه شهر بیرجند به صدا درآمد


مدیریت پسماند به آموزش هدفمند و عزم ملی همه دستگاه‌ها نیازمند است

پرویز آرامنش بیان کرد: مدیریت پسماند به آموزش هدفمند و عزم ملی همه دستگاه‌هابرای کاهش این معضل که ارتباط مستقیم با زیست محیط و سلامت انسان و زمین دارد،نیازمند است.

وی افزود: در این راستا از رئیس گروه عمران دعوت شد کارگاه آموزشی برای دهیاران، فرمانداران، شهرداران و سمن‌ها برگزار شود.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی درباره وضع زیست محیطی استان عنوان کرد: خوشبختانه استان خراسان جنوبی به علت فرهنگ بالا در زمینه ریختن زباله کارنامه مثبتی دارد اما در سال‌های اخیر با توجه به سرانه مصرف پلاستیک مخصوصا در حاشیه شهر بیرجند احساس خطر می‌شود که امیدواریم هم استانی‌ها توجه ویژه به استفاده کمتر از پلاستیک و رو آوردن به کیسه پارچه‌ای برای حفظ محیط زیست کمک کنند.

آرامنش با اشاره به اینکه با تمام کارهایی که در زمینه مدیریت پسماند انجام شده است اما هنوز وضع زیست محیطی استان مطلوب نیست ادامه داد: پسماند یکی از معضل‌های جوامع شهری و روستایی است و تنها راه رهایی از آن فرهنگ سازی است که مردم خراسان جنوبی همواره در مسائل زیست محیطی همراه بوده‌اند.


زنگ خطر زباله‌های پلاستیکی در حاشیه شهر بیرجند به صدا درآمد


وی بیان کرد:تولید اندک زباله و بازیافت مناسب آن از کم هزینه‌ترین و مهمترین راهکارهای مدیریت پسماند است.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده نکردن از پاکت‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت پسماند خواهد داشت تاکید کرد: ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و از طرفی در برخی قوانین هم باید بازنگری شود و با همگرایی و ارتباط بیش از پیش توسعه محیط زیستی روستاها و شهرهای استان تحقق یابد.

آموزش در حوزه پسماند و محیط زیست کافی نبوده است

رئیس گروه هماهنگی عمران روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: یکی از مشکلات پسماند عدم اطلاع و آموزش صحیح است چرا که گاهاً مطالب اشتباهی منتقل می‌شود.

مهیار مصفا، با انتقاد از اینکه میزان سرانه آموزش در این زمینه خیلی پایین است افزود: انتقال آموزش‌های ضروری در حوزه محیط زیست و پسماند به شهروندان کم است.

وی گفت: این جلسه برای سمن‌ها و دهیاران و شهرداران نقش مهمی را ایفا می‌کند و با بازدید که از شهر بیرجند داشتم متوجه شدم شهر تمیزی است و این برگرفته از فرهنگ مردم این شهر و فعالیت‌ها و آموزش‌های خوب است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 ، کد خبر: 1774190 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
رباله پلاستیکی تجدید ناپذیره وخسارات جبران ناپذیری برای طبیعت داره نمسئولین بجای اینکه همه چی از بین رفت میخواین کاری انجام بدین الان به فکر باشین م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین