پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
اکنون حقوق شهروندی برای مردم یاسوج نیز معنا و مفهوم خاص خودش را دارد که باید به آن توجه شود گاهی در خیابان های یاسوج و یا ادارات مواردی مشاهده می شود که گویا اصلا چنین حقوقی وجود ندارد و تنها بر روی کاغذ نوشته شده است و نمی خواهد به مرحله اجرا دربیاید.

شعارسال: حقوق شهروندی کلمه ای که خیلی ها تنها اسم آن را شنیده اند و در حقیقت اشنایی با این کلمه ندارند و برخی نیز مفاهیم کوچکی را آگاهی دارند و از سایر موارد بی خبر هستند، با این وجود کمتر کسی پیدا می شود که دنبالش برود و ببیند که این حقوق شهروندی که از آن صحبت می شود چیست و در حقیقت یک شهروند چه وظایفی دارد.

وقتی در خانواده ای زندگی می کنید که در آن خانه قوانین و عادت هایی وجود دارد که به قانون تبدیل شده اند آن خانه ای که شما در آن زندگی می کنید نیز در یک منطقه یک شهر یا یک روستا قرار دارد آن منطقه نیز قوانینی دارد که خود به خود رعایت می کنیم، آن منطقه نیز در یک کشور قرار دارد کشوری که قوانینی برای رفاه و آسایش شهروندان وضع شده اند قوانینی که هم جنبه فردی و هم اجتماعی دارند و حقوق شهروندی نام گرفته است.


قانونی که در یاسوج گم شده است/حقوقی که پشت سد دستفروشان متوقف می شود


داشتن آگاهی در هر موضوعی بک نقطه قوت محسوب می شود اگر در یک موضوع اگاه باشیم بدون شک حرف های زیادی برای گفتن داریم مثلا وقتی برای خرید به بازار می رویم و می بینیم یک کالا بیشتر از قیمتش به فروش می رسد در حقیقت نسبت به بازار آگاه هستیم و این کالا را به این قیمت نمی خریم و به جای دیگر مراجعه می کنیم.

اکنون حقوق شهروندی برای مردم یاسوج نیز معنا و مفهوم خاص خودش را دارد که باید به آن توجه شود گاهی در خیابان های یاسوج و یا ادارات مواردی مشاهده می شود که گویا اصلا چنین حقوقی وجود ندارد و تنها بر روی کاغذ نوشته شده است و نمی خواهد به مرحله اجرا دربیاید.

شهروندان یاسوجی در درجه اول باید حقوق شهروندی که برای شهروند در اجتماع نوشته شده است را رعایت کنند وقتی من شهروند برای کسب درآمد خودم باعث سد معبر شوم در حقیقت حقوق دیگر افراد را در نظر نگرفته ام بنابراین نباید انتظار داشته باشیم بقیه نیز رعایت کنند.


قانونی که در یاسوج گم شده است/حقوقی که پشت سد دستفروشان متوقف می شود


در خیابان های یاسوج هیچ گونه رعایت حقوق شهروندی دیده نمی شود و هر کس تنها به فکر خودش است، عصرها عبور و مرور در برخی از خیابان های یاسوج آنقدر مشکل می شود که با ترافیک انسانی مواجه می شویم این ترافیک نیز به دلیل فردی است که کالای فروشی خود را در خیابان پهن کرده و سد معبر کرده است.

بنابراین نیاز داریم که در خصوص منشور حقوق شهروندی که در آذر ماه سال 95 تصویب شده است بیشتر کار شود تا مردم در خصوص حق و حقوقی که دارند آگاه شوند یکی از این حقوق داشتن زندگی سالم یعنی داشتن بهداشت مناسب است که دولت موظف است برای شهرندان فراهم کند و از دیگر حق کرامت انسانی است که باید رعایت شود.

اگر انسان نسبت به حقوق شهروندی که دارد اگاهی داشته باشد بدون شک در خیلی از موارد موفق عمل خواهد کرد وقتی دنبال کاری هستیم و انجام نمی شود اما منشور حقوق شهروندی گفته است باید انجام شود، بنابراین اگر آگاهی داشته باشیم به مسئول مرتبط انتقال می دهیم که این حق شهروندی من است و باید انجام گیرد.

حقوق شهروندی منشوری است که برای اجرای بیشتر به کارهای بیشتری نیاز دارد و تنها در برگزاری یک همایش خلاصه نمی شود.

گاهی پیاده روهای یاسوج توسط فروشندگان کاملا بسته می شود و مجبور هستیم از وسط خیابان عبور کنیم در حالی که یکی از منشور حقوق شهروندی داشتن آسایش و آرامش شهروندان است و این موضوع باید رعایت شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار: 21 تیر 1397 ، کد خبر: 109101 ، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
برای چی به اینها اجازه چنین کاری باید داده بشه
مردم جلوشون بایستند حداقل
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین