پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۰۷۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مهمترین محور طرح آمایش آموزش عالی ماموریت گرایی است، خیلی از مراکز دانشگاهی در گذشته با توجه به عدم نظارت آموزش عالی خارج از ماموریت خود عمل می کردند.

شعار سالمجتبی شریعتی نیاسر درباره طرح آمایش آموزش عالی گفت: آمایش آموزش عالی به ساماندهی و هدفمند کردن وضعیت آموزش و انطباق آن با نیاز جامعه می پردازد.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیون از جمعیت کشور درگیر مسایل آموزشی هستند یعنی ۲۲ الی ۲۳ درصد جمعیت کشور در فکر مسایل آموزشی هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: بنابراین یک حرکت عظیم ملی نیاز داریم که توجه مسئولان را به آموزش جلب کند، این رشد در آموزش در برخی موارد فاقد استاندارد است و بعضا انطباق لازم را با نیاز جامعه ندارد برای همین بحث آمایش مطرح شد.

وی ادامه داد: تشکر ویژه از مسولان عالی نظام به ویژه مقام معظم رهبری دارم که به این مساله توجه کردند و نگاه مقام معظم رهبری به این مساله حکایت از اهمیت موضوع دارد.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: همه ارکان نظام باید به این مساله بیندیشند از همه مهم تر یک مطالبه عمومی است وقتی مطالبه رهبری است به نوعی یعنی مطالبه جامعه کلان کشور است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: طرح آمایش آموزش عالی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود در خرداد ۹۵ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد این طرح ۱۰ ماده دارد که مهمترین آنها ماموریت گرایی است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: براساس این محور دانشگاه ها باید حول محور ماموریت خود باشند، خیلی از مراکز دانشگاهی در گذشته با توجه به عدم نظارت آموزش عالی خارج از ماموریت خود عمل می کردند.

وی به ساماندهی موسسات آموزش عالی اشاره کرد و افزود: تنوع و تکثر موسسات آموزشی ما در کشور بسیار بالاست در سال ۹۲ بالغ بر ۲۸۰۰ مرکز داشتیم که این نسبت به جمعیت کشور بیشتر از میزان موسساتی است که در چین وجود دارد.

شریعتی نیاسر به مهارت افزایی دانشجویان اشاره کرد و گفت: مهارت افزایی در طرح آمایش مطرح شده و پیگیری می شود و با پیگیری و اجرای محورهای طرح آمایش آموزش عالی نظام آموزش عالی ما سرو سامان خواهد یافت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 21تیر 97، کدمطلب: 4343797، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
باز خوبه حداقل در حد همین تئوری ها این ها حرفی برای گفتن دارن در زمینه اموزشی! به همینتا فعلا دلخوش میمونیم تا ببینم چه پیش اید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
دانشجو باید دستش در کار مربوط به رشته اش باشد و همچنین غیر از نمره برای اینده خود نیز المانی مشوق داشته باشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین