پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید در شرایط فعلی ضمن نظارت جدی بر بازار کالاهای اساسی از صادرات این اقلام ممانعت کند.

شعار سال: محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور آیت‌الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران،در تالار شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد گفت: امروز بحث تلاطم بازار موضوع مهم کشور است که اصلی‌ترین دلیل این تلاطم تغییرات نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت مناسب نبوده و باعث بروز مشکلاتی شد اظهار داشت: یک اشتباه راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری ارزی کشور انجام شد و دولت با پنهان کردن نرخ بازاری ارز می‌خواست مشکل اقتصادی کشور را حل کند که موفق نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در زمان شوک ارزی دو بازار اولیه و ثانویه تعریف کرد تا در بازار ثانویه صادرات را افزایش و واردات را کنترل کرد گفت: متاسفانه به‌دلیل همین سیاست‌های اشتباه میزان واردات در کشور افزایش و ورود هر کالایی با نرخ ارز 4200 دولتی سودآور شد که باعث برخی سواستفاده ها از این قضیه شد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در بازار سکه و خودرو وجود دارد ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت در تغییرات نرخ ارز است بیان کرد: بعد از سه ماه مقاومت ، دولت هفته گذشته پذیرفت که درخصوص بازار ارز اشتباه کرده و در حال حاضر بازار ثانویه ایجاد شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: نتیجه دلار ۴۲۰۰ تومانی به جای کاهش واردات، افزایش واردات بی رویه بود و در سه ماهه اول امسال بیش از ۳۰ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم در حالی که میانگین واردات ۱۰ سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد: دولت باید قیمت را تا مصرف کننده نهایی نظارت کندو درشرایط فعلی نظارت دولت بربازار تامین کالا الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار و کالاهای اساسی گفت: باید تامین کالاهای اساسی اولویت اول استان باشد و قاچاق کالاهای اساسی که اکنون به چالش کشور تبدیل شده با تدبیر مسئولان استان جلوگیری شده واز صادرات کالاهای اساسی نیز ممانعت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از دستور کارهای شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با دستور وحمایت مقام معظم رهبری فعال شده ، تفویض اختیارات استانی است و اکنون که در شرایط ویژه ای قرار داریم این مسائل را در این شورا پیگیری خواهیم کرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: مدیریت بازار داخلی در استان ها به حل بحران فعلی در حوزه قیمت گذاری وافزایش قیمت ها کمک می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 21 تیر 97، کد مطلب: 6595043: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
مانع شویم؟مثل اینکه ایشون هنوز متوجه نیست رییس کمیسیون بخش مقننه جامعه هست
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین