پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
استاندار اصفهان گفت: با ساماندهی ارز در بازار، بخشی از کالاهای قاچاق برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.

شعار سال: به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ضمن اشاره به شرایط اقتصادی فعلی و محدودیت‌های ارزی در جامعه، اظهار داشت: با اقدامات صورت‌گرفته اخیر، برخورد با قاچاق به طور کلی، نحوه ورود کالا و میزان آن در مرزها، تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص عرضه ارز در بازار بورس افزود: این مسأله به میزان زیادی در روند قاچاق ارز و کالا تأثیر خواهد داشت، با نگاهی اقتصادی به نظر می‌رسد که این اقدام دولت، بخشی از قاچاق کالا را محدود می‌کند یا از بین می‌برد.

استاندار اصفهان با این تمثیل که قاچاق مانند خون کثیفی است که در رگ‌های اقتصاد ما وارد شده است، مطرح کرد: در شرایط اقتصادی و ارزی امروز، این خون، نه تنها کثیف که مسموم و کشنده است.

وی با تأکید بر این‌که یکی از ابزارهایی که دشمن به کار گرفته است، محدود کردن منابع ارزی ماست، گفت: حال که درآمد کشور محدود شده است، حتی همین میزان قاچاق هم غیرقابل تحمل است و باید با آن مبارزه شود.

مهرعلیزاده با اشاره به بُعد فرهنگی عادت مردم به استفاده از جنس خارجی، کیفیت بالاتر و ... بیان کرد: میل جامعه به استفاده از کالاهای خارجی است و برای فروشندگان نیز انتفاع بیشتر است.

وی با تأکید بر این‌که در شرایط اقتصادی فعلی، گامی اساسی با زمینه شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» برداشته شده است، عنوان کرد: طبیعی است زمانی که قاچاق کالا افزایش یابد، تولید کالاهای داخلی کم یا متوقف می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که ساماندهی ارز در بازار به تولید داخلی کمک می‌کند، ابراز داشت: با ساماندهی ارز در بازار، بخشی از کالاهای قاچاق برای فروشندگان صرفه اقتصادی ندارد.

وی با توصیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزیابی موشکافانه، گفت: باید هدفدار عمل کرده و ارزیابی کنید که با ارز گران، تقاضا برای کدام کالاهای قاچاق همچنان باقی می‌ماند؛ باید با مطالعه و ارزیابی دقیق، با قاچاق اقلام اساسی که اهمیت بیشتری دارند و اثر تخریبی آن‌ها بر جامعه بیشتر است، مبارزه شود.

مهرعلیزاده ضمن تأکید بر سرعت در رسیدگی و صدور آرا عنوان کرد: باید نه به صورت اداری و عادی، بلکه به صورت ستادی و ویژه با قضیه قاچاق برخورد شود.

وی با اشاره به این‌که از بین رفتن کالاهای قاچاق استاندارد به خاطر اهمال و کندکاری، کاملاً بی‌تدبیری است، اذعان کرد: در استعلام‌های قانونی باید سیستم‌های آنلاین وجود داشته باشد تا بلافاصله هم تکلیف کالا در خصوص قاچاق بودن یا نبودن و هم استاندارد بودن یا نبودن و هم در خصوص مجرم بودن یا نبودن فرد مشخص شود.

استاندار اصفهان ضمن تأکید بر برخورد فوق‌العاده، تسریع در برخورد و طبق وظیفه، گفت: اگر قوانین، بازدارندگی کافی ندارند، از طریق استان یا مجلس، آن‌ها را اصلاح کنید.

وی با تأکید بر مهربانی بیشتر با مردم و سختگیری و نامهربانی با کسانی که قصد ضربه زدن به اقتصاد جامعه را دارند، اظهار کرد: باید با قاچاقچیان ارز، کالا، دلار و سکه برخورد و قاچاق را در مجاری اصلی و گلوگاه‌ها ریشه‌کن کرد.

حمیدرضا طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر این‌که بهتر است به جای آمار خوب دادن، درست عمل کنیم، بیان کرد: نباید صرفاً برای این‌که آمار بالا برود، با مردم و مراکز صنفی برخوردهای نامناسب داشت و در شرایط اقتصادی فعلی، تنش‌ها را بالا برد.

محمدعلی شجاعی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان هم گفت: بهتر است کمیسیون نظارت اتاق اصناف برای جلوگیری از قاچاق اقدام کند.

وی با اشاره به اقدامات استانداری اصفهان در جهت جذب سرمایه‌گذار، مطرح کرد: طرح‌های تولیدی که راه‌اندازی می‌شوند می‌توانند جایگزینی برای قاچاق کالا و درمان‌کننده آن باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 21 تیر 97، کد مطلب: 6594849: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
من میگم بیایم گذر کنیم از ارز! بیایم یه مدت متمرکز شیم هرظور شده فضای کسب و کار تولید داخلی رو بهبود بدیم! بعد میزون شدن همه چی رو به چشمای خودمون می بینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین