پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۹ درصد خانوار استان به تعداد ۲۴ هزار و ۸۱۳ خانوار زنجانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از این تعداد ۷ هزار و ۸۶ خانوار از سازمان مستمری دریافت می کنند.

شعار سال: محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی اظهار کرد: از 21 تا 29 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی با شعار «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» نامگذاری شده است.

محمدی، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یکی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 درصد از کل جمعیت استان زنجان به عبارتی 156 هزار و 283 نفر مددجو به همراه خانواده، تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

این مقام مسئول در زنجان ادامه داد: 19 درصد خانوار استان به تعداد 24 هزار و 813 خانوار زنجانی تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و از این تعداد هفت هزار و 86 خانوار مستمری بگیر سازمان هستند و 69 درصد مابقی هم از سایر خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

به گفته محمدی قیداری، معاونت توانبخشی یکی از معاونت های این سازمان است که به معلولین خدمات ارائه می دهد و در حوزه توانبخشی 19 هزار و 769 معلول در استان ثبت شده و 19 هزار و 287 پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد که 1.7 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی، همچنین با اشاره به اینکه 26 درصد از این افراد به تعداد چهار هزار و 646 نفر از معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان هستند، گفت: 57 مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی وجود دارد که در مجموع 7.2 درصد از این معلولان شامل 7 هزار و 224 معلول از خدمات این مراکز بهره‌مند می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: از تعداد معلولین استان 303 معلول ضایعه نخاعی هستند که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می شود.

محمدی قیداری، ادامه داد: مابقی معلولان که شامل 69 درصد باقی مانده هستند با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره های تخصصی و سایر برنامه های سازمان بهره مند هستند و در این معاونت از 920 دانش آموز و 229 دانشجوی معلول حمایت می‌شود.

محمدی قیداری همچنین ، گفت: 250 واحد مسکن به مددجویان در این هفته به مددجویان تحویل داده می شود.

محمدی با بیان اینکه حمایت ویژه دولت از این سازمان باعث مشارکت مردم و در نتیجه ارتقا خدمات در سالهای اخیر شده است، افزود: تقویت و توسعه تشکل‌های غیر دولتی برای پیگیری حق مردم از اهم برنامه های ما در این مجموعه است.

وی اضافه کرد: مجازات عدم اجرای قوانین در این سازمان و تشکیل صندوق پرداختی برای معلولین فاقد در آمد از مهمترین اقدامات است.

این مقام مسئول بحث مناسب سازی معابر را برای معلولین در رده های مختلف حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اشتغال و مناسب سازی معابر عمومی و مسکونی، بهره مندی از اطلاعات بروز مناسب و استفاده از سامانه های حمل نقل عمومی با اجرایی آیین نامه های اجرایی به تصویب رسیده مهم و اساسی است .

به گفته محمدی، پوشش بیمه ای افراد معلول از تکالیف وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی است که معلولین باید خدماتی از این مراکز بگیرند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینکه سازمان بهزیستی دارای سه استراتژیک پیشگیری و توانمند سازی و برون سپاری است، اضافه کرد: بهزیستی استان 15 درصد جمعیت معلول استان را پوشش داده است.

محمدی ، با اشاره به وجود 95 موسسه خیریه در استان ادامه داد: تعداد زنان تحت پوشش تحت غربالگری بالغ بر 200نفر در سال گذشه بوده است.

وی ، طرح توانمندسازی اجتماعی را از مهمترین طرحهای اجرایی دراین زمینه عنوان کرد و گفت: بالغ بر 50کودک در شبه خانواده نگهداری می شوند.

محمدی، با اشاره به وجود 10 مرکز آسیب های اجتماعی در استان ، گفت: 1200نفر در مراکز شبانه هستند و مراقبت‌های ویژه ای نیز در خانه ها و برای افراد تحت پوشش با ارائه خدمات شاهد هستیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 21 تیر 97، کد مطلب: 643325، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ا.ف75
هفت هزار خانواده! واقعا امار خیلی خیلی زیادیه! اونم فقط تو یک استان! خدا خودش به هممون رحم کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین