پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
جروزالم پست رسانه مستقر در سرزمین‌های اشغالی با انتشار خبری روی خروجی خود از واحد سانسور ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

شعارسال: رسانه صهیونیستی جروزالم پست در خبری اطلاعات بسیار مهم و حساسی از نوع عملکرد این واحد منتشر کرده است که حکایت از وجود سانسور گسترده در انتشار اخبار، مقاله و حتی کتاب در سرزمین‌های اشغالی دارد.

جروزالم پست در این زمینه نوشته است: در سال ۲۰۱۷، یازده هزار و ۳۵ مقاله برای واحد سانسور ارتش اسرائیل ارسال شده است که از این میان ۲۰۸۷ خبر قبل از انتشار ویرایش شده‌اند و ۲۷۱ مقاله هم اصلا اجازه انتشار پیدا نکرده‌اند.


واحد سانسور ارتش اسرائیل چگونه کار می‌کند؟


در ادامه جروزالم پست به آمار ارسال کتاب برای بازنگری در واحد سانسور اشاره کرده و تعداد آن را ۸۳ عنوان کتاب اعلام کرده است. نظامی‌های اسرائیلی ۵۳ کتاب را ویرایش کرده و فقط ۳۰ کتاب بدون تغییر منتشر شده‌اند.

خبرنگار جروزالم پست در حساب کاربری خود در توئیتر برای انتشار این خبر از تیتر "آیا می‌دانید خبرنگاران اسرائیلی باید هر مقاله‌ای را که حاوی اطلاعات حساس است را قبل از انتشار به واحد سانسور ارتش اسرائیل ارسال کنند؟" استفاده کرده است.

بر اساس قانون موجود در سرزمین‌های اشغالی، تمام روزنامه نگاران و خبرنگاران مشغول در رسانه‌های صهیونیستی مجبورند پیش از فرستادن اخبار روی خروجی اگر اطلاعاتی در زمینه امنیتی و روابط خارجی در خبر داشته‌اند این موارد را برای واحد سانسور ارسال و منتظر تائیدیه آن‌ها بمانند.

جروزالم پست آورده است: اخیرا پست‌های خبرنگاران در صفحه‌های شخصی رسانه‌های اجتماعی نیز باید با این واحد در میان گذاشته شده و پس از تائید نظامیان منتشر شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22 تیر ، 1397 ، کدخبر: 6595600 ، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین