پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در سازمان فناوری اطلاعات سامانه‌ای طراحی شده و در این سامانه هر ایرانی یک پرونده الکترونیک خواهد داشت.

شعار سال: رسول سراییان عصر امروز در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ که در استان گلستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: راه میانبر برای عبور از چالش‌های اشتغال و اقتصادی کشور عبور از مسیر فناوری ارتباطات و توسعه شرکت‌های این بخش است.

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات می‌تواند ما را در کمترین زمان به نتیجه مطلوب در حوزه اقتصاد و اشتغال برساند، در 20 سال گذشته سهم اشتغال اقتصاد صنعت و کشاورزی روز به روز در حال کاهش بوده و اما این سهم افزایش یافته است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در سال 2017 بیان شده که 66 درصد اقتصاد دنیا در بخش خدماتی بوده و این میزان در کشور ما 55 درصد است و سهم اقتصاد ما در بخش خدمات 11 درصد از متوسط جهانی پایین‌تر است.

سراییان تاکید کرد: در کشور در حوزه فناوری ارتباطات باید امکان اتصال و شبکه‌ای شدن مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم خلق ثروت کنیم.

وی افزود: در وزارت فناوری اطلاعات در 2 محور راهبردی تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنیم و اقتصاد دیجیتال می‌تواند زیرساخت‌هایی را در فناوری ارتباطات شکل دهد و دولت الکترونیک و شبکه اطلاعات دو بال اجرایی شدن این دو مهم است.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: دولت الکترونیک سبب می‌شود مردم خدمات‌شان را در طول هفته و روز دریافت کنند بدون آنکه دخالت انسان در آن باشد.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطات به عنوان یک محور در کشور مورد توجه است و استان گلستان به واسطه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد توسعه کسب و کارهای نوپا و اپلیکیشنی در جایگاه خوبی نسبت به دیگر نقاط کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان فناوری کشور ادامه داد: پتانسیل رشد شرکت‌های نوپا در گلستان وجود دارد و می‌تواتد محور توسعه خدمات در این استان باشد و امیدوارم اعتماد بخش خصوصی و حضور بخش خصوصی که در این نمایشگاه الکامپ حضور یافته منجر به حمایت بخش دولت در مسیر توسعه این شرکت‌ها شود.

سراییان یادآور شد: نقش تحول دیجیتال و شبکه ملی دیجیتال دو بال اساسی دارد و بال نخست آن شفاف کردن تعاملات بین مردم و دولت است و خدماتی که مردم نیاز دارند با خدمات بالاتر و آسان‌تر باید در اختیار مردم قرار دهد.

وی تاکید کرد: در سازمان فناوری اطلاعات سامانه‌ای طراحی شده و در این سامانه هر ایرانی یک پرونده الکترونیک خواهد داشت و می‌تواند نقطه آغازی شود که مکاتبه فیزیکی با مردم حذف شود.

سراییان گفت: با این طرح صرفه‌جویی در بعد استفاده از کاغذ رقم می‌خورد و این آمادگی را داریم که در استان گلستان این کار را آغاز کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19 تیر 97، کدمطلب: 1772915، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
این امر در روند تسریع رسیدگی به امور مردم میتونه خیلی خوب موثر باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین