پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۰۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: هیچ بلیت چارتری از ابتدای تابستان سال 97 فروخته نخواهد شد.

شعارسال: حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در نشست خبری که روز سه شنبه برگزار شد، با انتقاد از رویه عدم اهمیت به تشکل‌های گردشگری گفت: تلاش کردیم تا در صنعت گردشگری همه را به این باور برسانیم که حقوق خود را مثل همه صنوف دیگر احیا کنیم. چرا که متاسفانه به تشکل‌های حوزه گردشگری به چشم سیاهی لشکر نگاه می‌شده است.

رفیعی افزود: البته در حال حاضر نظر مسولان دولتی تغییر یافته و به این باور رسیده‌اند که با تعامل با بخش خصوصی بهتر می توان مشکلات گردشگری را حل نمود.

وی در ادامه درباره بازرسی از دفاتر خدمات گردشگری خاطر نشان ساخت: با روند بازرسی‌هایی که به شکل قبل انجام می‌شد مخالفیم؛ به نظر ما دفتری که تخلفی انجام داده الزاما متخلف نیستند بلکه ممکن است آنها با قوانین آشنا نبوده باشند. به عنوان مثال در مورد بلیط هواپیما قیمت بلیط را ایرلاین‌ها مشخص می‌کنند، نه دفاتر مسافرتی.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، وجود سایت‌های غیرمجاز فروش بلیط را مشکل دیگر این صنف عنوان کرد و گفت: دفاتر باید خودشان را بروز کنند و از طریق ابزارهای جدید خدمات بهتری به مشتریان ارائه کنند، در عین اینکه با سایتهای که بلیط یا تور تقلبی می فروشند باید برخورد شود.

رفیعی مشکل وضع مالیاتهای غیرکارشناسی برای دفاتر مسافرتی را مشکل دیگری برای صنف متبوع خود عنوان کرد و گفت: مبلغ تور یا بلیط آنقدری نیست که برایش مالیات کارشناسی مشخص کنند، لذا بیتشر ماده ۳ و علی الراس را مدنظر قرار می‌دهند.

وی درباره تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت گفت: به مسافران توصیه می‌کنیم به سمت تورهای ارزان قیمت نروند چون در این صورت خدمات مناسب که را دریافت نخواهند کرد و ناراضی از مسافرت باز می‌گردند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره مشکلات بلیطهای چارتری برای مسافران گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده برای مسیرهای داخلی از اول اسفندماه برای چهار مسیر از جمله مشهد چارتر وجود نداشته باشد. همچنین تصمیم بر این شده که از اول تابستان نیز برای همه مسیرهای پروازی داخلی چارتر وجود نداشته باشد که ما هم از این تصمیم دفاع می‌کنیم.

رفیعی درباره مذاکره با سازمان هواپیمایی درباره نرخ پروازها اظهار داشت: ایرلاین‌ها اعلام کرده‌اند نرخی که اکنون ارائه می شود واقعی نیست و ادعا دارند این مبلغ کفاف دخل و خرج شان را نیز پاسخگو نیست.

وی همچنین درباره تغییر زمان مراسم شصتمین سالگرد تاسیس انجمن دفاتر مسافرتی از هفتم اسفند سال جاری به هشتم اردیبهشت سال جاری گفت: در اسفندماه همه دفاتر مشغول به کار هستند و نمی توانند در این مراسم حضور داشته باشند. ما نمی توانستیم از حضور نمایندگان مجلس نیز در این برنامه بی بهره باشیم و چون آنها درگیر بحث بودجه بودند به همین دلیل زمان برنامه را تغییر دادیم.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 22تیر 1397 ، کدخبر: 13961222000511،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
ا.ح75
یک نظارتی هم اگر بر قیمت این بلیط ها میشد خیلی بهتر بود ؛ این قیمت هارا همه هرچقدر که دوست داشته باشند بالاتر میبرند
ناشناس
United States
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا به قول این دوستمون هرکی هر چقدر بخواد میتونه بالا پایین کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین