پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
استاندار اسبق کرمان گفت: برای مواجهه با بحران کم آبی و تولید غیر هدفمند محصولات کشاورزی در منطقه جنوب استان کرمان بایستی به سمت الگوی کشت های جایگزین حرکت کنیم.

شعارسال: علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی جنوب استان کرمان با حضور مدیران استانی اظهار داشت: خوشحالم بعد از پایان مسئولیت در استانداری نیز می‌توانم در خدمت مدیران استان باشم و از همین تریبون اعلام می‌کنم هر کجا در سطح استان, شهرستان‌ها و حتی در مرکز کشور لازم باشد حاضرم به‌عنوان یک سرباز تجاربم را در طبق اخلاص برای توسعه دیار کریمان قرار دهم.

قائم‌مقام فرمانده لشکر 41 ثارالله و استاندار نمونه کشور در سال 1396 با اشاره به تعریف و تمجیدهای مدیران استانی حاضر در این جلسه، افزود: نه پدیده‌ام نه از جنس احمدی نژاد. آدمی معمولی هستم که به توسعه و رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم باور دارم.

وی با اشاره به وجود بحران‌های آب و خشکسالی در سطح استان اظهار کرد: این بحران‌ها به ما این اجازه را نمی‌دهد همچون پنجاه یا صد سال گذشته در تولید محصولات کشاورزی و مصرف آب عمل کنیم و باید به سمت ایجاد الگوی کشت‌های جایگزین برویم.

استاندار سابق کرمان گفت: پیشنهاد من برای حل مسائل و مشکلات کشاورزی استان در قالب شش‌محور به صورت عملیاتی خواهد بود.

رزم حسینی ادامه داد: یکپارچه‌سازی اراضی فعلی در بخش کشاورزی با هدف تجاری‌سازی محصولات؛ تولید محصول براساس نیاز استان؛ هدفمند کردن مصرف آب در سطح استان و جلوگیری از بهره‌برداری بی رویه در این حوزه؛ مشخص کردن سهم اشتغال از بخش کشاورزی به‌طور دقیق؛ تعیین درآمد سرانه بخش کشاورزی برای هر فرد و خانوار در استان؛ تلاش برای بازاریابی محصولات کشاورزی تولیدی در استان با توجه به نیاز استان و کشور محورهای شش‌گانه عملیاتی به‌عنوان راهکارهای مهم برای حل مسائل و مشکلات در این بخش است.

وی اظهار داشت: متاسفانه کشاورزی در کشور ما و بخصوص استان کرمان از صرفه اقتصادی چندانی برخوردار نیست و بسیاری از کسانی که کار کشاورزی انجام می‌دهند این حوزه را به‌عنوان امری تفننی و شغل دوم دنبال می‌کنند چون که درآمد سرانه حاصل شده از بخش کشاورزی پایین است.

رزم حسینی با اشاره به هدر رفت میزان زیاد آب در بخش کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: درآمد و سود اقتصادی محصولات تولید شده کشاورزی برای برخی کشاورزان به‌قدری پایین است که اگر هم اکنون از آنها تقاضای خرید سهم آب را به‌جای خرید محصولات کشاورزی تولیدی‌شان بدهیم نه تنها برای استان و کشور مقرون به صرفه‌تر است بلکه کشاورزان نیز راضی هستند.

استاندار اسبق کرمان افزود: تولید غیر هدفمند مثل تولید سیب‌زمینی مازاد یا گوجه در جنوب استان گاهی اوقات باعث معدوم کردن آنها توسط کشاورزان شده؛ امری که لزوم حرکت به سمت اصلاح الگوی کشت و ایجاد کشت‌های جایگزین را جدی می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 21تیر1397، کدخبر: 643641: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
باید مدیری از جنس جهادی و انقلابی بر سرمسند بشیند
و همچنین باید این مدیران ساده زیست باشند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین